Επιτέλους, μετά από 26 ολόκληρα χρόνια που οι Pokemon τίτλοι πρόσφεραν μια γραμμική RPG εμπειρία, η Game Freak παρέδωσε έναν ανοικτό, sandbox κόσμο για να απολαύσουν οι δεκάδες εκατομμύρια fans της Nintendo. Και πράγματι, το παιχνίδι χαρίζει μια αληθινή αίσθηση απεραντοσύνης σε κλίμακα που αγγίζει το ύφος του Breath of the Wild. Είναι προφανές ότι το Pokemon εισέρχεται σε μια νέα εποχή που θα αλλάξει ριζικά το μέλλον του franchise.Από την στιγμή που ολοκληρώσετε το εισαγωγικό κεφάλαιο στο Uva Academy, οι πιθανότητες ξεδιπλώνονται αμέτρητες στα πόδια του χαρακτήρα σας αφού το open-world gameplay σας καλεί να εξερευνήσετε, χωρίς περιορισμούς κάθε σπιθαμή του εκτενούς χάρτη.
Δυστυχώς, όπως τα περισσότερα πράγματα στην ζωή, δεν είναι όλα ρόδινα με το design των Scarlet/Violet αφού η καινοτόμος σχεδίαση επισκιάζεται με μια σειρά τεχνικών και μη προβλημάτων που δίνουν την εντύπωση ενός ανολοκλήρωτου τίτλου. Για αρχή, ας παραδεχθούμε ότι το gameplay των Scarlet/Violet είναι από τα πιο διασκεδαστικά που έχουμε δει ποτέ σε Pokemon τίτλο, αποτέλεσμα του open-world σχεδιασμού. Από την στιγμή που ολοκληρώσετε το tutorial, μπορείτε να ταξιδέψετε σε κάθε σπιθαμή του χάρτη, ακόμα και σε high-level περιοχές, να συναντήσετε πανίσχυρους trainers και να τιθασεύσετε υψηλού επιπέδου Pokemon, φτιάχνοντας την δική σας περιπέτεια στην Paldea.
Παρόλα αυτά, υπάρχει πρόβλεψη και διαρρύθμιση του χάρτη με τέτοιο τρόπο, ώστε βαθμιαία να αυξάνεται η δυσκολία – έτσι είναι μάλλον δύσκολο να βρεθείτε σε απαιτητική περιοχή χωρίς να το θέλετε. Παράλληλα, υπάρχουν πάντα ευκαιρίες και οδοί εκτός της πεπατημένης οδού που ανταμείβουν την εξερεύνηση. Level scaling πάντως δεν υπάρχει, οπότε πάντα υπάρχει η πιθανότητα να βρείτε στον δρόμο σας ένα πιο δύσκολο (ή αντίστροφα, ενα πολύ εύκολο) encounter για το level σας.
Ακόμα και έτσι, η εμπειρία σπάνια γίνεται βαρετή και σε αυτό συμβάλει και το τεράστιο roster των περίπου 400 Pokemon που περιλαμβάνει η προσθήκη των Scarlet/Violet.Tα σχέδια από τα νέα Pokemon είναι εξαιρετικά και πλήρως εναρμονισμένα στο πνεύμα της σειράς, ενώ υπάρχουν και αρκετές βελτιώσεις ακόμα και για τους “συνήθεις ύποπτους” οπότε δεν θα υπάρξει κανένα παράπονο σε αυτόν τον τομέα. Εξαρχής κερδίζετε ένα legendary Pokemon, το οποίο μεταμορφώνεται σε δίκυκλο για να γίνεται πιο απρόσκοπτη και γρήγορη η μετακίνηση στην Paldea – μάλιστα υπάρχουν σχετικές αναβαθμίσεις για dash, climb και swim οπότε κάθε σπιθαμή του κόσμου αποτελεί πεδίο δράσης.
Γενικά υπάρχει αρκετό content να ανακαλύψετε και κάμποσες κρυφές περιοχές, το επίπεδο λεπτομέρειας όμως δεν αγγίζει π.χ. τον κόσμο του Breath of the Wild ή του Xenoblade Chronicles 3, ενώ τα puzzles και τα dungeon που ήταν το αποκορύφωμα τον παλαιών Pokemon παιχνιδιών, απουσιάζουν επίσης.
Υπάρχει πάντως μια προσπάθεια για να μην υπάρχου έντονα φαινόμενα επανάληψης σε assets και κάθε πόλη είναι διανθισμένη με την δική της αρχιτεκτονική. Από την άλλη, υπάρχουν αρκετές χαμένες ευκαιρίες για interaction αφού τα περισσότερα κτήρια, ασχέτως πολυπλοκότητας, αποτελούν ντεκόρ και δεν είναι προσβάσιμα. Η ίδια προβληματική κατάσταση εντοπίζεται και στην ενσωμάτωση των NPC με χαρακτήρες που έχουν ελάχιστα να πουν και δίνουν την αίσθηση αποστειρωμένων προσώπων που σπάνε το όποιο immersion με τον κόσμο. Ευτυχώς το main storyline έχει ένα αρκετά δυνατό κεντρικό καστ και το σενάριο είναι αρκετά ενδιαφέρον για τα δεδομένα της σειράς. Συνολικά, το παιχνίδι θα σας απασχολήσει περίπου 30-40 ώρες προτού δείτε τα end credits, αλλά ο χρόνος απασχόλησης μπορεί άνετα να φτάσει τις διπλάσιες ώρες, αφού υπάρχουν πολλά sidequest κάμποσο endgame περιεχόμενο για όποιον θέλει να ασχοληθεί.
Η μεγαλύτερη αστοχία του τίτλου αφορά το τεχνικό κομμάτι, σε σημείο που πραγματικά σε κάνει να αναρωτιέσαι κατά πόσο έγινε σοβαρό Quality Assurance κατά την διάρκεια ανάπτυξης. Αυτό που διαπιστώσαμε ήταν ένα αναιτιολόγητο φαινόμενο texture και character popping ακόμα και σε εσωτερικούς χώρους και σε αντικείμενα που δεν βρίσκονται ιδιαίτερα μακριά από το οπτικό πεδίο, ενώ σε μια προσπάθεια να διατηρηθεί ο ρυθμός των καρέ σταθερός, το μοντέλα ακόμα και αν δεν βρίσκονται σε απόσταση από την κάμερα, έχουν σπαστή κίνηση. Ακόμα και έτσι πάντως, το framerate πέφτει σε πολύ χαμηλά επίπεδα συστηματικά, ακόμα και χωρίς ιδιαίτερο φόρτο στην σκηνή, κάνοντας την όλη εμπειρία ανυπόφορη. Glitches και bugs δίνουν και παίρνουν, ενώ υπάρχουν και πολύ συχνά φαινόμενα clipping. Και τα προβλήματα αυτά έρχονται με ένα εικαστικό που δείχνει στις καλύτερες περιπτώσεις μέτριο οπτικά και δεν δικαιολογεί με τίποτε το… “γονάτισμα” του Switch.
Σαν αποτέλεσμα, τα Scarlet/Violet μας άφησαν με την εντύπωση του ανολοκλήρωτου – στην κατάσταση δεν είναι εύκολο να ευχαριστηθεί κάποιος τις καλοδεχούμενες αλλαγές του gameplay. Μένει να δούμε αν θα μπορέσει η Game Freak να περισώσει κάπως την κατάσταση, ενδεχομένως με τη διάθεση ενός ογκώδους hotfix/patch που θα διορθώσει τα αναρίθμητα τεχνικά προβλήματα.
Ανάπτυξη: Game Freak Έκδοση: Nintendo / The Pokemon Company Διάθεση: CD Media
The Good
- Μεγάλο roster με 400+ Pokemon . Καινοτόμός σχεδίαση & open-world περιβάλλον . Δυνατό main storyline
The Bad
- Άνευροι NPC χαρακτήρες . Προβληματικός τεχνικός τομέας με πολλά bugs/glitches . Frame Rate dropping
-
ΓΡΑΦΙΚΑ
-
ΗΧΟΣ
-
GAMEPLAY
-
ΑΝΤΟΧΗ