Η Microsoft σε συνεργασία με το Digital Foundry (του Eurogamer) προχώρησε σήμερα στην αποκάλυψη των τεχνικών προδιαγραφών του Project Scorpio, του next «big-thing» της γνωστής εταιρείας, η οποία είναι πλέον και επισήμως η πιο ισχυρή κονσόλα όλων των εποχών. Η Microsoft έθεσε πέρσι στην E3 2016 πολύ ψηλά τον πήχη, ανακοινώνοντας ότι η ισχύς της νέας της κονσόλας θα αγγίζει τα 6 TeraFLOPS και πράγματι το hardware development team κατάφερε (εάν κρίνουμε από τα specs που θα δείτε παρακάτω, αλλά και με τα όσα ισχυρίζεται το Digital Foundry) να πιάσει τον συγκεκριμένο «στόχο».
Έτσι λοιπόν αναλυτικά το Project Scorpio έρχεται με μία CPU με 8 custom x86 cores που είναι χρονισμένη στα 2.3GHz, με την GPU να αποτελείται από 40 customized compute units, οι οποίες τρέχουν στα 1172MHz, ενώ η μνήμη του ανέρχεται στα 12GB (GDDR5), βγάζοντας memory bandwidth στα 326GB/s! Παράλληλα, το μικρό «τερατάκι» της Microsoft θα διαθέτει σκληρό δίσκο με 1TB αποθηκευτικό χώρο και 4Κ Blu-ray optical drive. Προσπαθώντας να αποκωδικοποιήσουμε τα παραπάνω τεχνικά χαρακτηριστικά, το Project Scorpio θα βασίζεται σε μία αναβαθμισμένη έκδοση του Jaguar της CPU (του ίδιου chipset που βρίσκεται τόσο στα PS4, PS4 Pro και Xbox One), με τη συχνότητα ρολογιού του να ανέρχεται στα 2.3GHz, πράγμα που σημαίνει ότι θα είναι ταχύτερο από το PS4 Pro που τρέχει στα 2.1GHz και του Xbox One που η CPU του είναι χρονισμένη στα 1.75GHz. Σε αυτό το σημείο αξίζει να τονιστεί ότι το ποσό της L2 cache θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα (4MB).
Εκεί βέβαια που το Project Scorpio θα δείχνει τα δόντια του είναι στην GPU, όπου πέραν του ότι διαθέτει 4 παραπάνω compute units από το PlayStation 4 Pro (40 έναντι 36), επιπλέον είναι πολύ πιο ταχύτερη, καθώς η ταχύτητα ρολογιού της αγγίζει τα 1172MHz, εν αντιθέσει με το PS4 Pro που η GPU του αγγίζει τα 911MHz. Αυτό μεταφράζεται σύμφωνα με τους «ειδικούς» του Digital Foundry σε 43% μεγαλύτερη δύναμη στον τομέα της διαχείρισης των γραφικών. Παράλληλα, η Microsoft δεν ενέδωσε τελικά στον «πειρασμό» και έτσι δεν θα χρησιμοποιήσει στο Project Scorpio τις νεότερες GDDR5X μνήμες, με τα 8GB του συστήματος (από τα συνολικά 12) να είναι αποκλειστικά «αφιερωμένα» στα games.
Σύμφωνα με τα όσα κατέγραψε το Digital Foundry, η Microsoft όταν ξεκίνησε το σχεδιασμό του Project Scorpio ακολούθησε μία ιδιαίτερη διαδικασία, καθώς πήρε μία σειρά από ΑΑΑ τίτλους για το Xbox One και προσπάθησε να αναλύσει διεξοδικά τα σημεία εκείνα τα οποία εμφάνιζαν πτώση στην απόδοση. Ο στόχος ήταν έτσι ώστε να διαπιστωθεί που θα μπορούσε το Project Scorpio να βελτιώσει την κατάσταση και πράγματι το σχεδιαστικό team της νέας κονσόλας με τα αποτελέσματα που εξήγαγε πραγματοποίησε περισσότερα από 60 ειδικά customizations στην GPU. Για αυτό και ουσιαστικά το Project Scorpio «υπόσχεται» σημαντική αναβάθμιση στα ήδη υπάρχοντα games του Xbox One και Xbox 360 φτάνει μόνο να εκμεταλλευθούν την πρόσθετη αυτή ισχύ.
Όσον αφορά το σύστημα ψύξης, το Project Scorpio ακολουθεί ένα Vapor Chamber design, το οποίο πρόκειται για ένα σύστημα που υπάρχει στις πανάκριβες GTX 1080 και 1080 Ti και το οποίο ουσιαστικά καθοδηγεί και σπρώχνει τον θερμό αέρα προς το πίσω μέρος της κονσόλας. Όπως έγινε γνωστό, η Microsoft επιχειρεί μέσω του Project Scorpio να κερδίσει ξανά την εμπιστοσύνη των game developers, καθώς σύμφωνα με τον Mike Ybarra, Vice-President του Xbox και των Windows, έχασαν με το Xbox One. Αν και σε αυτή τη φάση είναι ακόμη πολύ νωρίς για να γνωρίζουμε το ποια θα είναι η τιμή του νέου συστήματος, το πιθανότερο είναι να είναι πιο ακριβό από το PlayStation 4 Pro. Περισσότερα για το Project Scorpio θα μάθουμε στην E3 2017 (όπου και θα παρουσιαστεί και το τελικό του design), μέχρι τότε όμως δείτε το πολύ κατατοπιστικό video του Digital Foundry που περιγράφει με λεπτομέρεια το τι μπορεί να κάνει το νέο μικρό «κτήνος» της Microsoft…