Ναι, το Mobile World Congress εστιάζει στα κινητά τηλέφωνα –και γενικότερα στις φορητές, πλέον, λύσεις και προτάσεις- ωστόσο αυτό δεν σημαίνει πως οι εταιρείες που δίνουν το «παρών» περιορίζονται στους κατασκευαστές συσκευών και τους μεγάλους παρόχους υπηρεσιών. Στο εκθεσιακό κέντρο Fira Gran Via της Βαρκελώνης, βρέθηκε και η Gameloft, μία από τις πιο γνωστές εταιρείες στον χώρο των –ως επί το πλείστον casual- παιχνιδιών για κινητά τηλέφωνα και tablets. Ε, και εννοείται ότι η ευκαιρία δεν μπορούσε να χαθεί.
Με το μέλλον του gaming να σχετίζεται άμεσα με τις ταμπλέτες, τα κινητά, τις φορητές συσκευές, τις Smart TV και κάθε μέσο στο οποίο έχει πρόσβαση το ευρύ casual και lifestylish κοινό, η ευκαιρία δεν γινόταν να περάσει ανεκμετάλλευτη, οπότε κάπως έτσι το ραντεβού κανονίστηκε και ο γράφων βρέθηκε στο ίδιο τραπέζι με τους Μικέλε Μπαρατέλι και Στεφανί Καζό-Μουτού. Δεν πρόκειται περί συνέντευξης αλλά κουβέντας αφού οι τρεις μας τα είπαμε σε ό,τι αφορά το μέλλον του gaming με βάση τα trends και τα vibes που μας προσέφερε απλόχερα το MWC αλλά και τη θέση της Gameloft σε αυτό.
The world goes free
Η πρώτη παραδοχή ήταν ότι το free-to-play, το μοντέλο σύμφωνα με το οποίο το παιχνίδι προσφέρεται δωρεάν στον παίκτη κι από ‘κει και πέρα εκείνος εφ’ όσον το επιθυμεί, προχωρά σε επιπρόσθετες αγορές μέσα απ’ αυτό, είναι το μοντέλο που θα επικρατήσει. «Έτσι μπορείς να προσεγγίσεις εύκολα νέους παίκτες χωρίς να τους αναγκάσεις να πληρώσουν κάτι που μπορεί να μην τους αρέσει στην τελική. Αν το παιχνίδι είναι καλό, τότε οι ίδιοι από μόνοι τους θα κάνουν έξτρα αγορές», λέει ο Μικέλε.
Αυτό σημαίνει ότι οι κονσόλες όπως το Xbox και το PlayStation θα εξαφανιστούν; Όχι βέβαια. «Είναι τελείως άλλη αγορά και απευθύνονται σε ένα κοινό με διαφορετικές ανάγκες. Όχι πως κάποιος δεν μπορεί να είναι λάτρης και των δύο εμπειριών, απλά οι προσδοκίες διαφέρουν ανά περίπτωση», συμπληρώνει και υπογραμμίζει: «Με τα τελευταία παιχνίδια μας επεκτεινόμαστε και στις Smart TV, προσφέροντας τη δυνατότητα σε κάποιον να παίξει και από την άνεση του καναπέ του σαλονιού του αλλά και ενόσω βρίσκεται σε κάποιο τρένο ή λεωφορείο».
Social ρε!
Καλώς ή κακώς (καλώς για ‘μένα) διανύουμε την εποχή της κυριαρχίας των social media. Πώς επηρεάζει όμως αυτό το έργο εταιρειών όπως η Gameloft; «Έχουμε πιο άμεση επαφή με τους παίκτες. Η σελίδα μας αριθμεί 9 εκατομμύρια φαν, οπότε όπως καταλαβαίνεις, το feedback που συλλέγουμε είναι και τεράστιο και απίστευτα χρήσιμο», σημειώνει η Στεφανί. «Βλέπουμε τα σχόλια των παικτών και προσπαθούμε να βελτιωνόμαστε διαρκώς. Εξ’ άλλου αυτό το οποίο προσφέρουμε είναι πλέον πολυδιάστατο: ξεκινά από τα κινητά, προχωρά στους υπολογιστές, συνεχίζει στα tablets και για την ώρα καταλήγει στις τηλεοράσεις».
Κι όμως, παρά τα παραπάνω, η Gameloft αποφάσισε να μη συνεχίσει να επενδύει στην πλατφόρμα της στο Facebook. «Αποφασίσαμε να σταματήσουμε να δουλεύουμε με το Facebook και τη Nintendo, περισσότερο διότι θέλαμε να εστιάσουμε στα smartphones και τα tablets, να εξελιχθούμε όσο περισσότερο γινόταν εκεί», εξηγεί η Στεφανί η οποία πάντως δεν είχε να πει κάτι σε ό,τι αφορά ενδεχόμενη ενασχόληση της Gameloft με τις τεχνολογίες cloud και NFC. Η αίσθησή μου είναι πάντως πως η εταιρεία ετοιμάζει κάτι και σύντομα θα μάθουμε τι…
Το μέλλον είναι εδώ
Τι μέλλει γενέσθαι λοιπόν με τη Gameloft; Το portfolio της εταιρείας περιλαμβάνει περισσότερα από 300 (!) παιχνίδια και σύντομα έρχεται νέα φουρνιά. Σε αυτή –όπως και τις επόμενες- θα βρούμε licensed τίτλους σαν κι αυτόν για παράδειγμα που βασίζεται στο Despicable Me 2, την ταινία που αναμένεται να κυκλοφορήσει στο σινεμά το καλοκαίρι. Στους στόχους τους είναι η εστίαση στη λύση των «συνδεδεμένων οθόνων», ήτοι τη διεύρυνση της gameplay εμπειρίας που απολαμβάνει ο παίκτης σε περισσότερες από μία οθόνες αλλά και η προσφορά cross-platform multiplayer –περίμενε και σύντομα θα μπορείς να κοντράρεις από το iPhone σου κατόχους Android και Windows 8 κινητών!
Υπομονή να έχεις και όλα τα άλλα γίνονται. Φροντίζει γι’ αυτά η Gameloft… ;)