Το Ratchet and Clank παραδόξως, είναι η δεύτερη μόλις περίπτωση videogame που αποκτά ταινία και εν συνεχεία παιχνίδι βασισμένο σε αυτήν. Την τιμή της πρωτιάς την κρατά το… «επονείδιστο» Street Fighter με τον Jean-Claude Van Damme και τον αείμνηστο Raul Julia να αποδομούν κάθε τι καλό από το μεγαλειώδες SF2. Η ταινία στο πλαίσιο της προώθησης της απέκτησε και το εξίσου ιλαρό Street Fighter: The Movie, που έχει χαραχθεί στην ιστορία σαν ο μοναδικός τίτλος που περιλαμβάνει σε όλη του την μεγαλοπρέπεια το digitized μοντέλο της Kylie Minogue. Σε αντίθεση με την πάντα επίκαιρη Kylie Minogue πάντως, τα platform video games με ήρωες ζωόμορφους χαρακτήρες σιγά-σιγά απώλεσαν την δημοτικότητα τους. Η υψηλή ποιότητα του τελευταίου τίτλου της Insomniac Games θα σας αφήσει προβληματισμένους σχετικά γιατί συνέβη αυτό…
Τι θα πρέπει να περιμένετε από το εν λόγω remake; Περίπου μια ώρα καινούργιων cinematics και εμβόλιμων κλιπ που προέρχονται από την ταινία, νέες περιοχές, ανανεωμένο οπλοστάσιο, νέα νομισματική μονάδα (Raritanium) με την οποία αναβαθμίζετε τις δυνατότητες των όπλων σας κ.α. Όσοι έχουν παίξει το αρχικό Ratchet and Clank θα παρατηρήσουν γνώριμες περιοχές και ταυτόσημη διάταξη στους χάρτες με αρκετές βέβαια διαφοροποιήσεις ελεώ βελτιστοποιήσεων και χρηστικότητας. Γενικά το gameplay έχει υποστεί προσαρμογή κατά τέτοιο τρόπο ώστε να εκμεταλλεύεται τα gadgets και τους μηχανισμούς που έχουν παρελάσει στην σειρά ανά τα χρόνια. Π.χ. στον πλανήτη Gaspar έχει προστεθεί τμήμα όπου o Ratchet χρησιμοποιεί το Jet Pack του Into the Nexus για να κινείται ανάμεσα στις νησίδες, ενώ η πρώτη προσέλευση στον Kerwan εκκινεί μια αερομαχία μέσα στην μητρόπολη όπου χειρίζεστε απευθείας το σκάφος του Lombax. Καθ’ όλη την διάρκεια του παιχνιδιού υπάρχουν τέτοιες μικρές εκπλήξεις-διαφοροποιήσεις που ίσως και να περάσουν απαρατήρητες λόγω των θολών, μετά από τόσα χρόνια, αναμνήσεων.
Ουδόλως όμως έχει σημασία αν έχετε δει ή όχι στο παρελθόν το πρώτο Ratchet and Clank. H εμπειρία παραμένει φρέσκια και πλήρως ψυχαγωγική, αντικατοπτρίζοντας πλήρως την σπουδαιότητα του πρώτου τίτλου. Η ισορροπία platforming – action στοιχείων παραμένει ιδανική, ενώ το χιούμορ και η χημεία μεταξύ των χαρακτήρων αποτυπώνεται εντονότερα σαν απόρροια και της επικείμενης ταινίας.
Ο τεχνικός τομέας βέβαια επισκιάζει τα μικροπράγματα και τις λοιπές βελτιώσεις που έγιναν, πράγμα απόλυτα φυσικό. Η παρουσίαση μοιάζει να έχει ξεπηδήσει από ταινία της Disney ή της Pixar, με προσεγμένα μοντέλα χαρακτήρων και εχθρών και φυσικότατη κίνηση που παραπέμπει σε καρτούν. Φυσικά το πλέον εντυπωσιακό χαρακτηριστικό στα γραφικά του Ratchet and Clank εντοπίζεται στην απεικόνιση των επιμέρους πλανητών. Κάθε περιοχή βρίθει από λεπτομέρειες που προσδίδουν εξτρά ζωντάνια και προσωπικότητα στον κόσμο – αυτό μεταφράζεται π.χ. σε διαρκή κίνηση στους εναέριους δρόμους του Kerwan ή σε ανταλλαγή πυρών μεταξύ εχθρικών σκαφών στον ορίζοντα. Επίσης, δεκάδες πράγματα συμβαίνουν διαρκώς στο υπόβαθρο, ξεκλέβοντας την προσοχή σας και μεταδίδοντας την αίσθηση γεγονότων ευρύτερης κλίμακας, που πραγματώνονται έξω από εσάς.
Σε αυτό συμβάλει βέβαια και το χαοτικό draw distance που εκτείνεται μέχρι όπου φτάνει … το μάτι, ενώ προκαλεί σχεδόν σοκ ο αριθμός των particles που κατακλύζουν την οθόνη, ειδικά όταν εξαπολύονται προς όλες τις κατευθύνσεις τα bolts (η νομισματική μονάδα μέσω της οποίας αγοράζετε τα όπλα). Οι υφές αποδίδονται σωστά, με αποκορύφωμα το χνουδωτό σώμα του Ratchet, ενώ τα χρώματα πλέον έχουν ξεφύγει από τους απαλούς, σέπια τόνους του original τίτλου. Η παλέτα του Ratchet and Clank χρησιμοποιεί έντονα, εκκεντρικά χρώματα, με αποτέλεσμα εξαιρετικές συνθέσεις και έναν από τους ομορφότερους τίτλους στο PS4. Κάποιες τέτοιες επιλογές μας κάνουν να αναρωτιόμαστε για ποιόν λόγο κυνηγάνε τον ρεαλισμό οι περισσότεροι developers…
Παρόλο όμως το lifting και τις γενικότερες βελτιώσεις, το Ratchet and Clank διατηρεί το εθιστικό του gameplay και στον πυρήνα του παραμένει αναλλοίωτο. H εξερεύνηση των επιμέρους τομέων των πλανητών μέσω platforming αποτελεί το κυρίως κομμάτι, το οποίο εξακολουθεί να πλαισιώνεται με απλοϊκές μάχες μεν, που προσφέρουν όμως αρκετές επιλογές λόγω της ποικιλίας των όπλων δε. Το οπλοστάσιο είναι εξολοκλήρου ανανεωμένο (με εξαίρεση τα fusion bombs και το φλογοβόλο) προσφέροντας μερικές πολύ έξυπνες επιλογές όπως το Pixeliser, την καραμπίνα που προσωρινά μετατρέπει τους εχθρούς σας σε πιξελαρισμένα sprites και το Proton Drum, που εκτοξεύει aoe χειροβομβίδες. Όλα τους είναι πρωτότυπα, έξυπνα και δημιουργούν χαμόγελα.
Τα όπλα ουσιαστικά αναβαθμίζονται με τρείς τρόπους: χρησιμοποιώντας τα, εξαργυρώνοντας τα Raritanium σε updates και μαζεύοντας holograph κάρτες που ρίχνουν συχνά οι εχθροί όταν τους σκοτώνετε. Ως είθισται, με την ολοκλήρωση του παιχνιδιού ξεκλειδώνετε και το Challenge mode, όπου ξεκινάτε καινούργιο playthrough με όλα τα updates στα όπλα και δυσκολότερα encounters.
Ανά σημεία, χειρίζεστε μονάχα τον Clank… O Clank διαθέτει μόνο τις γροθιές του για επίθεση αλλά μπορεί να χρησιμοποιεί και να ανασχεδιάζει bots ώστε να τα μετατρέπει σε πλατφόρμες, τραμπολίνο ή μονάδες παροχής ενέργειας. Εδώ εντοπίζονται και οι σημαντικότεροι γρίφοι που έχουν να κάνουν με την διαχείριση αυτών των bots. Και αυτά τα κομμάτια έχουν αναπλαστεί προς το καλύτερο σε σχέση με το πρωτότυπο που ο Clank απλά ηγούνταν μιας ομάδας από bots. Το κυριότερο είναι ότι διαφοροποιούν αισθητά το gameplay του Ratchet, προσφέροντας ένα ευχάριστο διάλειμμα στο κεντρικό campaign. Τέλος, ο χειρισμός παραμένει ακριβής, άμεσος και βελτιστοποιημένος. Το d-pad χρησιμεύει για την γρήγορη εναλλαγή των όπλων, το R1 δεν χρειάζεται να πατιέται πλέον μαζί με το άλμα ώστε ο Ratchet να πετάει ψηλότερα, ενώ η νεοφερμένη κίνηση strafe δίνει άλλη δυναμική στα boss fights.
Το Ratchet and Clank εν έτη 2016 μεταδίδει τα ίδια ακριβώς συναισθήματα που μετέδιδε πριν από 14 χρόνια στο PS2 και εκεί εντοπίζεται η επιτυχία του. Αποτελεί μια ασφαλή πρόταση για κάθε κάτοχο PS4 που θέλει ένα ανάλαφρο, χιουμοριστικό action/adventure. Ευελπιστούμε σύντομα να δούμε την συνέχεια της σειράς ή έστω και τα υπόλοιπα μέλη της αρχικής τριλογίας να αποκτούν εξίσου ουσιαστικά remakes.
The Good
- Εξαιρετικός οπτικός τομέας, remake που αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση, ομαλότερος χειρισμός σε σχέση με το πρωτότυπο.
The Bad
- Μόνο ένα save slot, ίσως κλέβει λίγο την δόξα της ταινίας.
-
ΓΡΑΦΙΚΑ
-
ΗΧΟΣ
-
GAMEPLAY
-
ΑΝΤΟΧΗ