Το Knack ανήκει στην περίπτωση των αποκλειστικών τίτλων που κανείς δεν ζήτησε και ελάχιστοι θυμούνται πια. Το ό,τι είχε το προνόμιο-κατάρα να βρίσκεται στην λίστα των launch τίτλων του PS4 αναπόφευκτα οδήγησε στην έκθεση του σε αρκετά… ζεύγη ματιών, τα οποία σε διαφορετική περίπτωση δεν θα ασχολούνταν καν μαζί του λόγω του είδους του παιχνιδιού. Οι γκρίνιες επομένως ήταν αναμενόμενες, καθώς το Knack δεν ήταν ο next-gen ευαγγελιστής που καμωνόταν η Sony, παρά ένας πολύ αξιόλογος κλώνος των Lego games της Traveler’s Tales με αρκετά χτυπητές αδυναμίες. Το Knack 2 προσπαθεί (και σε μεγάλο βαθμό καταφέρνει), να διευθετήσει τα προβλήματα του αρχικού παιχνιδιού. Η πρότερη εμπειρία σας με τον original τίτλο όμως θα καθορίσει σε απόλυτο βαθμό και την άποψη σας για το sequel. Το ύφος του τίτλου παραμένει εξαιρετικά οικείο και όσοι απόλαυσαν το Knack, θα απολαύσουν εξίσου ή και παραπάνω τον διάδοχο του.
Αφού έφυγε αυτό από την μέση, ας δούμε τι έχει αλλάξει από την προηγούμενη φορά: η σημαντικότερη διαφοροποίηση παρατηρείται στους μηχανισμούς της μάχης, που περιπλέκουν αισθητά τον χειρισμό ώστε να γίνει πιο ενδιαφέρον το gameplay. Ο Knack πλέον διαθέτει δύο νέες επιθετικές κινήσεις, μια γυριστή κλωτσιά και μια λαβή αρπαγής. Οι κλωτσιές έχουν μεγαλύτερη εμβέλεια χτυπήματος σε σύγκριση με τις γροθιές ενώ με τις λαβές ο Knack εκτείνει τα χέρια του και τραβά προς το μέρος του τους εχθρούς. Ακόμα ο ήρωας μας μπορεί να δημιουργήσει μια ασπίδα από Relics που αποκρούει επιθέσεις, επιστρέφοντας εισερχόμενα βέλη/βλήματα στους εχθρούς αν πατηθεί το αντίστοιχο πλήκτρο την κατάλληλη χρονική στιγμή. Όσο προχωράτε στο παιχνίδι, νέες επιθέσεις και βελτιώσεις γίνονται διαθέσιμες διαμέσου των πόντων εμπειρίας που αποκτάτε σκοτώνοντας εχθρούς.
Έτσι το Knack 2 προσφέρει και ένα υποτυπώδες σύστημα leveling μέσω του οποίου αυξάνετε κυρίως την σφοδρότητα ή την ταχύτητα των επιθέσεων σας. Άγνωστο γιατί, δεν σας δίνεται η δυνατότητα να επιλέξετε ελεύθερα ανάμεσα στα τέσσερα παρακλάδια του διαθέσιμου skill tree – αντιθέτως θα πρέπει να αγοράσετε όλα τα βασικά skills προτού ξεκλειδώσετε το επόμενο μονοπάτι, ενώ αν δεν επαναλάβετε κεφάλαια της ιστορίας μέσω του World Map, δεν θα μπορέσετε να μαζέψετε όλες τις αναβαθμίσεις σε μόνο ένα playthrough. Όπως αντιλαμβάνεστε οι προαναφερθείσες τροποποιήσεις έχουν σαν αποτέλεσμα ένα πιο οργανικό και ουσιώδες combat system που προσφέρει αρκετές επιλογές και λύσεις για κάθε πιθανό σενάριο μάχης. Θυμίζει αρκετά πρωτοκλασάτα beat’em’up τρίτου προσώπου και αυτό μόνο σαν θετικό γεγονός μπορεί να εκληφθεί.
Το sequel δίνει τέλος και στον κακό σχεδιασμό που σας αντάμειβε με έναν γιγάντιο, απολαυστικό Knack, μόνο και μόνο για να σας «κλέψει» τα Relics του λίγες στιγμές μετά. Πλέον ο έλεγχος του σωματότυπου του Knack περνά αποκλειστικά στα χέρια σας. Μέσω του R1 αποβάλετε προσωρινά τον παραπανίσιο όγκο του ήρωα, όταν είναι αναγκαίο για να τον στριμώξετε σε στενά ή δύσβατα περάσματα. Τα Relics θα παραμείνουν στο έδαφος περιμένοντας να επαναφέρετε τον Knack στην πρότερη κατάσταση του απλά πατώντας άλλη μια φορά το πλήκτρο. Αυτή η απλή σύμβαση επιτρέπει την δημιουργία αρκετών διακλαδώσεων και κρυφών σημείων στα επίπεδα, ενώ ενισχύει τους περιβαντολογικούς γρίφους που πλέον εκμεταλλεύονται στο έπακρο το μέγεθος του Knack, αλλά και την σύσταση του.
Σε σημεία που το επιτρέπει το παιχνίδι, ο Knack μπορεί να ενσωματώσει στο κορμί του, πέραν των Relics, πέτρες, σίδηρο, πάγο ή και άλλα αντικείμενα αλλάζοντας αρκετά την συμπεριφορά του. π.χ. ο σίδηρος σας επιτρέπει να αφήσετε μια διαδρομή από ρινίσματα, τα οποία μεταφέρουν ηλεκτρικό ρεύμα και κλείνουν το κύκλωμα που θα ενεργοποιήσουν διακόπτες, ενώ ο πάγος χαρίζει στον Knack μια ψυχρή ανάσα που ακινητοποιεί τους εχθρούς. Αν και πατά ξεκάθαρα στις ιδέες του πρότυπου τίτλου, η υλοποίηση είναι σαφώς περισσότερο μελετημένη εδώ.
Έχουν διορθωθεί όλα τα κακώς κείμενα λοιπόν; Όχι ακριβώς. Το Knack 2 έχει επαναλαμβανόμενη δράση που ενδεχομένως να κουράσει αυτούς που θα μείνουν ασυγκίνητοι από την μάλλον ανέμπνευστη ιστορία. Η παρουσίαση πάντως εξακολουθεί να είναι πολύ όμορφη και να μιμείται αρκετά επιτυχημένα ταινία κινουμένων σχεδίων, με αδιάλειπτες εναλλαγές ανάμεσα στα cutscenes και το gameplay. Επίσης το platforming δεν λειτουργεί τόσο ικανοποιητικά, και λόγω λανθασμένης τοποθέτησης της σταθερής κάμερας αλλά και λόγω του αισθητού input lag. Μετά από λίγη ώρα παιχνιδιού η κατάσταση συνηθίζεται εν μέρει, αλλά η αλήθεια είναι ότι παραμένει κάπως απρόβλεπτος ο χειρισμός και λίγο παράξενη η αίσθηση βάθους του χώρου.
Το βασικό campaign συνοψίζεται σε περίπου 12-14 ώρες ανάλογα με το επίπεδο δυσκολίας που έχετε επιλέξει, αλλά υπάρχουν πράγματα να ασχοληθείτε ακόμα και μετά την ολοκλήρωση της βασικής ιστορίας. Υπάρχουν 100 κρυφά treasure chests να ανακαλύψετε που δίνουν πρόσβαση στα gadgets (ξεκλειδώνουν μικρές βοήθειες στο gameplay, αποκαλύπτοντας π.χ. τους υπολειπόμενους πόντους ζωής των αντιπάλων) και στα crystals που αλλάζουν την εμφάνιση αλλά και τις ιδιότητες του Knack. Συν τοις άλλοις προστίθενται τα modes Time Attack και Coliseum (αρένες μάχης κλιμακωμένης δυσκολίας), ενώ κάθε leve – πέρα από το αρχικό – του campaign διαθέτει και τρία συγκεκριμένα objectives τα οποία μπορείτε να κυνηγήσετε για να ξεκλέψετε κάποιες ακόμα ώρες παιχνιδιού.
Το Knack 2 μας άφησε αρκετά ικανοποιημένους ως προς το περιεχόμενο του αλλά λόγω της χαμηλής τιμής διάθεσης του. Ειδικά για όσους διαθέτουν παιδιά, αποτελεί ιδανική επιλογή για να παίξετε μαζί τους, λόγω της ευχάριστης και καρτουνίστικης παρουσίασης.
Ανάπτυξη: SIE Japan Studio Έκδοση: Sony Interactive Entertainment Διάθεση: Sony Hellas
The Good
- Περισσότερες επιλογές στην μάχη . Αξιοποιεί καλύτερα τους μηχανισμούς των relics . Ιδανικός τίτλος για συνεργατικό παιχνίδι . Σωστή διαβάθμιση δυσκολίας
The Bad
- Μικρή ποικιλία στα sprites των αντιπάλων . Αδιάφορη ιστορία . Ανακριβές platforming λόγω σταθερής κάμερας . Ανούσιο και γραμμικό σύστημα αναβαθμίσεων
-
ΓΡΑΦΙΚΑ
-
ΗΧΟΣ
-
GAMEPLAY
-
ΑΝΤΟΧΗ