Το Romance of the Three Kingdoms αποτελεί ένα franchise που δεν είναι και ιδιαίτερα γνωστό στο ευρύ κοινό, παρόλα αυτά συγκαταλέγεται ανάμεσα στις αρχαιότερες σειρές που έχουν εμφανιστεί ποτέ στον κόσμο του gaming. Βασισμένο στο ομώνυμο ιστορικό μυθιστόρημα του Luo Guanzhong (14ος αιώνας) και περιγράφοντας μία από τις πιο αιματηρές και σκοτεινές περιόδους της κινεζικής ιστορίας (τα αιματηρά χρόνια που ακολούθησαν μετά την πτώση της Δυναστείας των Χαν), η σειρά της Koei Tecmo σίγουρα ξυπνάει πολλές αναμνήσεις στους φανατικούς φίλους των grand turn-based strategy. To 14o μέρος της γνωστής σειράς που κυκλοφορεί «ενισχυμένο» με το Diplomacy and Strategy Expansion Pack επιχειρεί να παρουσιάσει το πιο boostarισμένο παιχνίδι της εμβληματικής σειράς, φιλοδοξώντας αρκετά από τα κακώς κείμενα του παρελθόντος και εστιάζοντας περισσότερο στο strategy και tactical στοιχείο παρά στο role-playing που αποτέλεσε τον πυρήνα του 13ού μέρους της δημοφιλής σειράς… Για να δούμε όμως πώς τα καταφέρνει…
Όλοι εναντίον όλων…
To Romance of the Three Kingdoms XIV: Diplomacy and Strategy Expansion Pack λαμβάνει χώρα σε μια περίοδο που στην Κίνα επικρατεί ο… κακός χαμός. Η Δυναστεία των Χαν, η οποία για αιώνες κρατούσε με τη σιδερένια της πυγμή ενωμένο το Βασίλειο της Κίνας έχει καταρρεύσει και δεκάδες factions ερίζουν για να κάτσουν στο θρόνο του αυτοκράτορα. Η «ενοποίηση» της Κίνας όπως μπορείτε να φανταστείτε περνάει μέσα από αδίστακτους πολέμαρχους (ένας εξ’ αυτών είστε κι εσείς), εύθραυστες συμμαχίες, πόλεις που καίγονται συθέμελα και ποταμούς αίματος από τους νεκρούς στρατιώτες. Είναι μια σκοτεινή ιστορική περίοδος που δεν υπάρχουν κανόνες και μόνο οι πραγματικά δυνατοί μπορούν να επιβιώσουν. Το RofTK αυτό που πάντοτε έκανε καλά ήταν ότι εστίαζε στην προσωπικότητα του αρχηγού κάθε faction και στα traits του χαρακτήρα του και το 14ο game της γνωστής σειράς για μια ακόμη φορά ακολουθεί αυτό το δρόμο. Ωστόσο, αυτή τη φορά η επιστροφή του κλασικού hex-based συστήματος θέτει νέα στάνταρ στο gameplay και προσθέτει ένα διαφορετικό βάθος, προσθέτοντας ουσιαστικά ένα feeling μεγαλείου και καθιστώντας κατανοητή (με όρους historical simulation) την δυσκολία που εμπεριέχει η αποστολή της ενοποίησης της Κίνας.
Ακολουθώντας την κατεύθυνση των προηγούμενων παιχνιδιών της σειράς, έτσι κι εδώ το επίπεδο του micromanagement ξεφεύγει κατά πολύ από το μέσο όρο των παιχνιδιών του είδους. Η ύπαρξη hexes ουσιαστικά έχει δυσκολέψει σε μεγάλο βαθμό την προσπάθεια κατάκτησης μιας region, καθώς πλέον για να μπορέσουν τα στρατεύματα σας να κατακτήσουν μια μεγάλη περιοχή θα πρέπει πρώτα να καταβάλλουν πολύ ιδρώτα, προσθέτοντας βήμα – βήμα τα εξάγωνα της. Ωστόσο, το grid-based system έχει και τα καλά του για τους πιο «παραδοσιακούς», καθώς σας δίνει τη δυνατότητα να δημιουργήσετε τη δική σας γραμμή άμυνας απέναντι στα εχθρικά στρατεύματα, κτίζοντας αμυντικά κτίρια και παγίδες που έχουν ως στόχο τους να παρεμποδίσουν τους αντιπάλους σας.
Κάθε hex μάλιστα στον ομολογουμένως τεράστιο map του παιχνιδιού έχει την δική του «ιδιαιτερότητα», καθώς για παράδειγμα δεν μπορείτε να κτίσετε κτίρια σε απόκρημνες ορεινές εκτάσεις, ενώ και τα στρατεύματα σας δεν μπορούν πολλές φορές να περάσουν εύκολα από κάποια σημεία ή αντίστοιχα μπορεί να χάσουν ή να κερδίσουν το αβαντάζ σε μια σύρραξη. Για αυτό και το τερέν πολλές φορές λειτουργεί ως ένα φυσικό «ανάχωμα», το οποίο θα πρέπει να το μελετάτε προσεκτικά πριν να εκτελέσετε τις κινήσεις σας.
Στο πλευρό σας έχετε φυσικά πάντοτε μια σειρά από στρατηγούς που ανάλογα με τα ability τους, μπορούν να καθορίσουν την απόδοση και το «ειδικό» formation των στρατευμάτων σας. Κάθε στρατιωτική μονάδα στο Romance of the Three Kingdoms XIV έχει τη δική της ξεχωριστή δυναμική, μέσω ενός συστήματος πόντων που αφορά στην ταχύτητα, την επίθεση, την άμυνα, το maneuverability και άλλες δυνατότητες που προσδιορίζουν τη φύση της. Φυσικά, ως είθισται σε όλα τα grand strategy games, κάθε κίνηση μετράει και τίποτα δεν θα πρέπει να γίνεται χωρίς να έχει πρώτα προηγηθεί προσεκτική μελέτη, μετρώντας τις συνέπειες των πράξεων σας. Συγκεκριμένα, όσο πιο πολλές μονάδες στέλνετε στο πεδίο της μάχης, τόσο πιο πολύ καλείστε αντιμετωπίσετε το φάσμα της έλλειψης διαθέσιμων resources. Όσο απομακρύνεστε από τις περιοχές και τις πόλεις που έχετε στη κατοχή σας, τόσο πιο πολύ στενεύουν τα περιθώρια και ένας στρατός χωρίς διαθέσιμα resources μπορεί να γίνει ευκολότερη λεία ακόμη και για στρατεύματα που δεν έχουν την απαιτούμενη εμπειρία, αλλά μπορούν να τροφοδοτηθούν καλύτερα. Τα δε supplies και η εξασφάλιση της εφοδιαστικής αλυσίδας προς τις μονάδες σας που ετοιμάζονται να ριχθούν στη μάχη, αν μη τι άλλο παίζουν καθοριστικό ρόλο στην θετική ή αρνητική έκβαση μιας σύγκρουσης.
Και τα παραπάνω βέβαια δεν είναι οι μοναδικοί μηχανισμοί που μετρούν στο 14ο Romance of the Three Kingdoms… Ειδικότερα, η συνένωση δύο στρατηγών σε ένα ενιαίο σύνολο και ο συνδυασμός των skills τους, σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να φέρει τα πάνω – κάτω σε μια μάχη. Το παιχνίδι προβάλλει έντονα το στοιχείο του «δεσμού» ανάμεσα στους στρατηγούς σας και αυτό είναι αναμφίβολα ένα στοιχείο που μας αρέσει, καθώς κάθε ήρωας δείχνει να απολαμβάνει τη δική του εξέλιξη. Λόγω της φύσης του παιχνιδιού, δεν αναμένεται να δείτε epic battles σε real-time μορφή (όπως στο Total War για παράδειγμα), καθώς εδώ οι μάχες είναι αυτοματοποιημένες, με τους παίκτες να έχουν ελάχιστες επιλογές στη διάθεση τους, καθώς το μόνο που μπορείτε να κάνετε είναι να ορίσετε από πριν το positioning και τις flanking maneuvers που έχετε στη διάθεση σας.
Αυτό που δεν πρέπει να ξεχνάτε ότι οι αποφασιστικοί παράγοντες που καθορίζουν μια μάχη είναι το formation, το έδαφος και η ύπαρξη εφοδιαστικών γραμμών και ενισχύσεων. Μάλιστα, εάν ο εχθρός σας αποκόψει και διακόψει την επιρροή που λαμβάνετε από την πλησιέστερη πόλη σας, τότε θα δείτε τα στρατεύματα σας να δεινοπαθούν. Φυσικά (και επειδή αναφερθήκαμε εκτενώς στο κομμάτι του battle) μέσα σε αυτό το πλαίσιο και η διπλωματία παίζει το ρόλο της, αλλά ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας στο μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού πρόκειται να χρησιμοποιήσετε κυρίως στρατιωτικά μέσα για να επιβληθείτε.
China in your hands?
Διαβάζοντας τα παραπάνω, σίγουρα θα έχετε καταλήξει ότι το Romance of the Three Kingdoms XIV, πρόκειται για ένα ομολογουμένως εξαιρετικά πολύπλοκο game και σίγουρα ανήκει στους τίτλους που απαιτούν από τους gamers τρελή προσοχή στη λεπτομέρεια, καλό decision making και crisis management και τη δυνατότητα να μπορείτε να διαχειριστείτε πολλούς διαφορετικούς παράγοντες. Πράγματι, θέλει πολύ κόπο και γερά νευρά για να μπορέσετε να ανταπεξέλθετε, ωστόσο το εξαιρετικά streamlined (και καθαρό) UI αν μη τι άλλο θα σας βοηθήσει σημαντικά. Κρίνοντας και από το γεγονός ότι το παιχνίδι κυκλοφορεί εκτός από PC και στο PS4, οι developers θέλησαν να το καταστήσουν μέσω του User Interface πιο εύκολα προσβάσιμο. To θετικό είναι ότι μπορεί να είναι πιο απλό, ωστόσο αυτό δεν αφαιρεί πόντους από το βάθος του gameplay, που όλοι γνωρίζουμε ότι σε ένα grand strategy είναι το A και το Ω.
Αν και η Koei Tecmo έχει κάνει πολύ καλή δουλειά σε αρκετούς τομείς του Romance of the Three Kingdoms XIV σε σύγκριση με τα προηγούμενα games της σειράς, παρόλα αυτά υπάρχουν και θέματα με την A.I., η οποία αποδεικνύεται κατώτερη των περιστάσεων. Αν και έχει μια καλή συμπεριφορά όταν καλείται να ελέγξει τους αντιπάλους σας αυξάνοντας το επίπεδο της πρόκλησης, όταν αναλαμβάνει τους δικούς σας commanders (για να λυθούν και τα δικά σας χέρια), η κατάσταση είναι δυστυχώς κάτω του μετρίου. Παράλληλα, ένα πρόβλημα που θα κληθείτε να προσπεράσετε είναι και o επαναλαμβανόμενος χαρακτήρας του παιχνιδιού, καθώς θα υπάρξουν αρκετές στιγμές που θα αισθανθείτε ένα αίσθημα… βαρεμάρας, καθώς τα mission objectives που επιχειρούν να δώσουν μια πιο προσωπική χροιά δύσκολα καταφέρνουν να πείσουν.
Σε ότι έχει να κάνει με τον τομέα των visuals, εδώ τα πράγματα είναι απλώς λειτουργικά, ωστόσο δεν μπορούμε να μην εκθειάσουμε τις πολύ καλές αφηγηματικές προσθήκες, αλλά και τις μάχες σώμα με σώμα ανάμεσα στους στρατηγούς που προσδίδουν μια αισθητική που θα θυμίσει έντονα τον epic χαρακτήρα των Dynasty Warriors. Αξίζει να σημειωθεί ότι το τελευταίο Diplomacy and Strategy expansion pack, προσφέρει πολλά ενδιαφέροντα νέα features και added περιεχόμενο, όπως είναι το War Chronicles Mode, το οποίο προσφέρει μια σειρά από «πιο μαζεμένα» scenarios, αλλά και η δυνατότητα για trading (μια λειτουργία που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο δημοφιλές franchise). Με την εν λόγω λειτουργία μπορείτε να κάνετε εμπόριο με αυτοκρατορίες της αρχαιότητας όπως η Ρώμη ή η Ινδία και έτσι να αποκτήσετε πρόσβαση σε unique rewards που θα σας βοηθήσουν να ισχυροποιηθείτε ακόμη περισσότερο.
Ολοκληρώνοντας την περιγραφή της εμπειρίας μας με το Romance of the Three Kingdoms XIV: Diplomacy and Strategy Expansion Pack, εύκολα διαπιστώνουμε ότι ο τίτλος της Koei Tecmo σίγουρα θα κινητοποιήσει τις ευαίσθητες χορδές των die-hard fans, καθώς τους προσφέρει όλα αυτά που πάντοτε αναζητούσαν. Εξαιρετικό βάθος στο gameplay, πιο προσεγμένο και εύχρηστο User Interface, επιστροφή της hex-based φιλοσοφίας και μπόλικο decision making. Ωστόσο, θα χρειαζόταν λίγο παραπάνω polish, καλύτερα και ποιο ενδιαφέροντας mission objectives, λιγότερο προβλέψιμο και επαναλαμβανόμενο χαρακτήρα και μια A.I. που να μην εμφανίζει διπολική… προσωπικότητα. Σε γενικές γραμμές πάντως, το Romance of the Three Kingdoms XIV: Diplomacy and Strategy Expansion Pack θα κρατήσει απασχολημένους τους fans του είδους, αλλά δύσκολα θα πείσει όλους τους υπόλοιπους…
Ανάπτυξη: KOEI Tecmo Games Έκδοση: KOEI Tecmo Games Διάθεση: CD Media
The Good
- Επιστροφή του παραδοσιακού hex-based gameplay . Εντυπωσιακή ατμόσφαιρα . Εύχρηστο User Interface . Εξαιρετικό στο decision making και στη λεπτομέρεια
The Bad
- Α.Ι. που εμφανίζει διπλή φύση . Κακό optimization . Αρκετά σημεία που γίνεται κουραστικό και βαρετό . Unpolished
-
ΓΡΑΦΙΚΑ
-
ΗΧΟΣ
-
GAMEPLAY
-
ΑΝΤΟΧΗ