Μπορεί για εμάς που ζούμε στην πραγματικότητα να πέρασαν 18 ολόκληρα χρόνια για τον Ryo και την Shenhua όμως, ο χρόνος σταμάτησε στην σπηλιά Cuilin όπου και έπεσε η αυλαία του Shenmue 2. Ακριβώς σε αυτό το σημείο ξεκινά η εξιστόρηση του πολυαναμενόμενου sequel που μετά κόπων και βασάνων κυκλοφορεί στην τρέχουσα γενιά.
Στην διόλου απίθανη περίπτωση που σας ξεφεύγουν οι όποιες λεπτομέρειες της, μέχρι τώρα πλοκής, θα βρείτε ένα πολύ περιεκτικό αλλά ευτυχώς σύντομο βίντεο, το οποίο θα σας φρεσκάρει την μνήμη. Εν συντομία, η σειρά Shenmue διαδραματίζεται στα τέλη της δεκαετίας του 80 και αφηγείται τις περιπέτειες του Ryo, ενός εξπέρ στις πολεμικές τέχνες Ιάπωνα που προσπαθεί να βρει και να εκδικηθεί τον δολοφόνο του πατέρα του. Το sequel θα φέρει τον Ryo πιο κοντά στην επίτευξη του στόχου του αν και όπως πιθανόν να γνωρίζουν ήδη όσοι έχουν παρακολουθήσει τις συνεντεύξεις του Suzuki, το παιχνίδι δεν ολοκληρώνει την ιστορία.
Η πραγματική πρόκληση βέβαια για ένα project που έχει καθυστερήσει τόσο πολύ όσο Shenmue 3 βρίσκεται στο πως ακριβώς το διαικπεραιώνεις σαν developer. Ξεκινάς από την αρχή και αφομοιώνεις το gameplay στις σύγχρονες τάσεις ή παραμένεις πιστός στο αρχικό όραμα με κίνδυνο να χάσεις μεγάλη μερίδα του αγοραστικού κοινού; Η Ys Net και δεδομένου του ό,τι τεράστιο ποσό της χρηματοδότησης του τίτλου προέρχεται από το Kickstarter διάλεξε τον δεύτερο δρόμο, με τα όποια θετικά και αρνητικά συνοδεύεται αυτή της η επιλογή. Η ομάδα ανάπτυξης λοιπόν συνειδητά αγνόησε το πως διαμορφώθηκε το είδος των open-world τίτλων μετά το Shenmue 2. Το τελικό αποτέλεσμα μοιάζει να ταξίδεψε από το παρελθόν και το μακρινό 2001 κλεισμένο σε κάποια χρονοκάψουλα. Αυτό είναι κάτι που πιθανόν θα εκτιμήσουν οι περισσότεροι fans της σειράς, αλλά σίγουρα δεν θα αφήσει και με τις θετικότερες εντυπώσεις στους νεοφερμένους.
Ως επί το πλείστων, η εμπειρία συνοψίζεται στην έρευνα που διεξάγει ο Ryo μιλώντας με τους NPCs. Σαν οδηγό και βοήθημα προς τον χρήστη υπάρχει ένα σύστημα objectives-στόχων υπό τη μορφή σημειωματάριου που αφηρημένα σας καθοδηγεί ως προς το που να πάτε και με ποιόν ακριβώς πρέπει να μιλήσετε. Το επιτηδευμένα κακό voice-acting και οι διάλογοι που δεν βγάζουν κανένα νόημα φυσικά βρίσκονται στο πρόγραμμα και για ακόμα μια φορά αποτελούν λόγο που σε κάνει να μισήσεις ή να… αγαπήσεις την σειρά. Ακόμα καλύτερα, την εμβληματική φωνή του Ryo, την ερμηνεύει για ακόμα μια φορά ο ξεχωριστός Correy Marshal και πραγματικά θα σας κάνει να νοιώσετε ότι δεν έχει περάσει ούτε μέρα από την τελευταία φορά που τον ακούσατε.
Η πραγματικότητα του Ryo στο επαρχιακό τοπίο του χωριού Bailu που διαδραματίζεται το πρώτο κεφάλαιο του παιχνιδιού, βασίζεται σε μια σειρά από δραστηριότητες οι οποίες κατά βάση είναι προαιρετικές: σταδιακά ο Ryo μπορεί να ψαρεύει, να βγάζει τα προς τα ζην κόβοντας ξύλα, να μαζεύει βότανα τα οποία αργότερα μπορεί να πουλήσει ή να ανταλλάξει για να μάθει νέες κινήσεις kung-fu, να στοιχηματίσει τα λεφτά του στον τζόγο (όπως ζάρια ή αγώνες ταχύτητας ανάμεσα σε… βάτραχους) και να παίξει σε κάποιο από τα arcades που υπάρχουν στην κεντρική αγορά. Δυστυχώς, δεν περιλαμβάνονται αυτήν την φορά τα κλασσικά παιχνίδια του Suzuki Outrun, Space Harrier ή Super Hang-On λόγω έλλειψης της σχετικής έγκρισης από την SEGA. Θα πρέπει να αρκεστείτε σε έναν κλώνο του Whack-A-Mole και ένα αδιάφορα QTE minigame.
Παράλληλα, θα πρέπει να φροντίσετε να προπονείτε τον Ryo στις πολεμικές τέχνες σε καθημερινή βάση αφού κάποια στιγμή θα πρέπει να έχετε φτάσει σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο προκειμένου να προχωρήσετε στο επόμενο κεφάλαιο του παιχνιδιού. Το leveling του Ryo πραγματοποιείται μέσω δύο ειδικών δοκών (αργότερα ξεκλειδώνει και μια Τρίτη) ή των NPCs που σας βοηθούν να εξασκήσετε τις ειδικές κινήσεις, ενώ παράλληλα υπάρχει και ένας ναός-dojo στον οποίο τρέχει ένα άτυπο πρωτάθλημα. Τα minigames των δοκών χρησιμοποιούν απλά ένα πλήκτρο ή τον δεξί αναλογικό, ενώ το σύστημα μάχης παρότι αρκετά απλοϊκό, απαιτεί μια μικρή εξοικείωσή κυρίως ως προς το κομμάτι του να μάθετε να μην αφήνετε τον χαρακτήρα σας ακάλυπτο σε επιθέσεις. Τα combos του Ryo εκτελούνται πατώντας την αντίστοιχη αλληλουχία πλήκτρων, αρκεί να την έχετε ξεκλειδώσει πρώτα. Σας δίνεται πάντως και η ευκολία του να κάνετε assign 5 ειδικές κινήσεις ή combos για να τα εναλλάσσετε στην στιγμή και να τα εκτελείτε απλά με το πάτημα ενός πλήκτρου.
Όπως και να ‘χει πάντως η μάχη πάντα είχε δευτερεύοντα ρόλο στο Shenmue – ο κύριος κορμός του gameplay βασίζεται στην εξερεύνηση και την αλληλεπίδραση του Ryo με τους υπόλοιπους ήρωες. Και παρά την αρχαϊκή σχεδίαση και το (πάλι) προβληματικό localization με τις κωμικοτραγικές στιχομυθίες, το Shenmue 3 θέτει γερές βάσεις με το να σας κάνει σας να νοιώθετε κομμάτι του κόσμου του και να ενδιαφέρεστε πραγματικά για τους χαρακτήρες που συζούν. Αρκεί να μην έχετε πρόβλημα να ενδώσετε στον ομολογουμένως αργό ρυθμό του παιχνιδιού.
Τεχνικά, ο τίτλος δεν εντυπωσιάζει σε καμία περίπτωση, ειδικά αν αναλογιστούμε το κομμάτι του άκαμπτου animation και του προβληματικού σχεδιασμού των προσώπων που διαθέτουν τα μοντέλα. Από την άλλη, η απεικόνιση αν και τρέχει διαμέσου της σύγχρονης Unreal Engine, μιμείται σε υπέρμετρο βαθμό το art design των προηγούμενων τίτλων, οπότε κρίνεται συνολικά μάλλον θετικά. Κάποιες προγραμματιστικές επιλογές πάντως θα σας κάνουν να νοιώσετε άβολα, όπως λ.χ. η επανάληψη ανά καθημερινή βάση συγκεκριμένων διαλόγων (π.χ. το καλημέρισμα ανάμεσα στην Shenhua και τον Ryo ή ο εισαγωγικός πρόλογος των πωλητών όταν τους απευθύνετε τον λόγο) και η επιλεκτική αδυναμία παράκαμψής τους, ακόμα και αν έχετε ακούσει την συγκεκριμένη ατάκα αρκετές φορές. Σημειωτέων ότι η έκδοση για PC δεν προσφέρει καμία πρόσθετη επιλογή στην παραμετροποίηση των γραφικών και μόνο στην ανάλυση μπορείτε να παρέμβετε.
Ακόμα και αν δεν συγκαταλέγεστε στους σκληροπυρηνικούς φαν της σειράς, το Shenmue 3 θα σας προσφέρει απλόχερα μια πιστή, “Dreamcast” εμπειρία. Τίποτε παραπάνω αλλά και τίποτε λιγότερο. Σίγουρα δεν απευθύνεται σε κοινό που αποζητά έναν open world action τίτλο και αν δεν έχετε παίξει κάποιο προηγούμενο παιχνίδι της σειράς, θα πρέπει να είστε προετοιμασμένοι για μερικές παράξενες και παλαιολιθικές σχεδιαστικές συμβάσεις.
Ανάπτυξη: Ys Net Έκδοση: Deep Silver Διάθεση: Enarxis Dynamic Media
The Good
- Πιστό στο κλίμα της σειράς . Μεγάλη διάρκεια, ενδιαφέρον σύστημα μάχης . O Correy Marshall επιστρέφει σαν η φωνή του Ryo
The Bad
- Η σκόπιμη b-movie αισθητική δεν είναι για όλους . Unskippable επαναλαμβανόμενοι διάλογοι . Μικρή ποικιλία σε mini-games . Αναχρονιστικός σχεδιασμός . Kακό lip-sync
-
ΓΡΑΦΙΚΑ
-
ΗΧΟΣ
-
GAMEPLAY
-
ΑΝΤΟΧΗ