To Silent Hill κάλλιστα μπορεί να θεωρηθεί ένα από τα πιο εμβληματικά gaming franchises όλων των εποχών, ένα game που άλλαξε για πάντα το πρόσωπο των survival horror games όταν κυκλοφόρησε πίσω στο μακρινό 1999. Το πρώτο Silent Hill, θεωρήθηκε εξαιρετικό από το κοινό και τους reviewers, ωστόσο το «πετράδι» στο στέμμα της δημοφιλούς σειράς αποτελεί δικαίως το sequel, το οποίο μνημονεύεται μέχρι τις ημέρες μας ως το απόλυτο survival horror game, ένα απίθανα ατμοσφαιρικό «masterpiece» που όχι μόνο έδωσε άλλη διάσταση στο είδος του, αλλά παράλληλα το εκτόξευσε! To Game Design και οι μηχανισμοί σε συνδυασμό με το ανεπανάληπτα φρικιαστικό story συνέθεσαν την μορφή ενός εκ των πιο εμβληματικών games όλων των εποχών, για αυτό το να προχωρήσεις στο remake ενός τόσο δυνατού τίτλου μπορείτε εύκολα να αντιληφθείτε για το πόσο δύσκολο task πρόκειται. Η Bloober Team καλείται να φέρει στο σήμερα το Silent Hill 2 διατηρώντας όλη την αίγλη του που μοιάζει αναλλοίωτη στο πέρασμα του χρόνου. Το πόσο τα καταφέρνει θα το μάθουμε αμέσως παρακάτω στο αναλυτικό review που ακολουθεί…
Running up that (Silent) Hill…
Όταν κυκλοφόρησε το επικό game της KONAMI, πίσω στο 2001 αναμφίβολα ένα από τα πιο δυνατά στοιχεία του ήταν το εφιαλτικό story που κυριολεκτικά έκοβε την ανάσα κι ανέβαζε τους παλμούς των gamers σε κάθε τους βήμα. Παρόλα αυτά, ενώ υπήρχε το σεναριακό background, οι εμφανείς τεχνολογικοί περιορισμοί της εποχής δεν άφηναν τον ανόθευτο τρόμο να βρεθεί σε πρώτο πλάνο και αυτό είναι κάτι (που όπως θα δούμε και στη συνέχεια του review μας), το remake του Silent Hill 2 βελτιώνει σε σημαντικό βαθμό. Κάνοντας focus όμως στο story (για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεότεροι), το Silent Hill 2 επικεντρώνεται στον James Sunderland, έναν χήρο, ο οποίος ταξιδεύει στη μικρή πόλη του Silent Hill, πιστεύοντας ότι η σύζυγός του είναι ακόμα ζωντανή.
Ο κεντρικός ήρωας αναζητεί την σύζυγο του Mary, από τη στιγμή που έλαβε στα χέρια του μια επιστολή που είναι υπογεγραμμένη από εκείνη. Αν και νιώθει ότι έχει χάσει για πάντα την αγαπημένη του, μέσα του θεωρεί ότι κάπου εκεί στην «άλλη πλευρά», θα μπορέσει να συναντηθεί ξανά μαζί της. Καθώς το story ρέει, οι παίκτες του Silent Hill 2 μέσω του James πραγματοποιούν ένα πολυδιάστατο «ταξίδι» εμβάθυνσης στην ανθρώπινη ύπαρξη διαπιστώνοντας ότι ο ήρωας (που είτε τον συμπαθείς, είτε τον μισείς και στο τέλος όμως αρχίζεις και τον συμπονάς) είναι ένα έρμαιο των δικών του επιλογών. Καθώς η ιστορία προχωρά, ο James αρχίζει να αποδέχεται τον εαυτό του, τον τρόπο που βλέπει τους άλλους γύρω του και αντιλαμβάνεται πώς τα λάθη του ήταν εκείνα που τελικά τον οδήγησαν στο Silent Hill.
Χωρίς αμφιβολία, η αφήγηση είναι συναρπαστική και τα κεντρικά themes που πραγματεύεται το Silent Hill 2 αποτελούν τροφή για σκέψη. Το δε character development είναι πραγματικά φανταστικό και ο τρόπος με τον οποίο συνδέονται τα ξεχωριστά κομμάτια του παζλ που συνθέτουν το σενάριο του Silent Hill 2 είναι αριστουργηματικός. Πέραν του βασικού πρωταγωνιστή, οι ήρωες και οι χαρακτήρες που τον πλαισιώνουν στο εφιαλτικό ταξίδι του, προσθέτουν ασύλληπτο βάθος μέσα στην ιστορία και έτσι το Silent Hill 2 εύκολα ανήκει στα games που θα σε κρατήσει από το πρώτο μέχρι το τελευταίο δευτερόλεπτο. Η πόλη του Silent Hill παραμένει ένας καθρέφτης του υποσυνείδητου του James. Οι φόβοι και οι ενοχές του παίρνουν φυσική μορφή, δημιουργώντας έναν κόσμο που καταρρέει υπό το βάρος της ψυχολογικής του πίεσης. Το remake διατηρεί αυτή τη θεματική ακεραιότητα στο maximum, ενώ η ανανεωμένη προσέγγιση στην αφήγηση δίνει ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στους εσωτερικούς δαίμονες κάθε χαρακτήρα.
Silent Hill est. 2024
Χωρίς αμφιβολία, το σεναριακό backgound και η αφήγηση αποτελούν τα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι κάποια πράγματα, όσα χρόνια κι εάν περάσουν. Εκεί που έχουμε πραγματικά ουσιαστικές αλλαγές είναι στο gameplay, με τους developers να κάνουν τρομερή δουλειά στην προσπάθεια εκσυγχρονισμού ενός τίτλου που είναι λογικό στην αρχική μορφή του, να μην παραμένει το ίδιο ελκυστικός όπως πριν. Το remake φέρνει μεγάλες αλλαγές στο gameplay. Ξεκινώντας πρώτα από την κάμερα, αυτό που διαπιστώνουμε είναι ότι στη σύγχρονη εκδοχή του Silent Hill 2 έχει πλέον τοποθετηθεί πίσω από τον ώμο του James, καταργώντας τις σταθερές “fixed” γωνίες της αρχικής έκδοσης (οι οποίες δύσκολα θα μπορούσαν να σταθούν στο σήμερα).
Παράλληλα, oι μάχες έχουν γίνει πιο «close & personal», με τον James να αντιμετωπίζει περισσότερα και πιο επικίνδυνα τέρατα, σε σχέση με το αρχικό παιχνίδι. Τα τέρατα που καλείται να αντιμετωπίσει ο κεντρικός ήρωας είναι πλέον πιο πολυάριθμα, εξαγριωμένα, και έχουν αποκτήσει νέες επιθετικές τακτικές. Οι ίδιες οι μάχες είναι εντυπωσιακά βίαιες, καθώς ο Τζέιμς χτυπάει μανιωδώς, δίνοντας μια άνιση μάχη για να κρατηθεί στη του. Από τις μοχθηρές «νοσοκόμες» με τα επιθετικά τους όπλα μέχρι τα εφιαλτικά Mannequins που κρύβονται περίτεχνα στις σκιές, κάθε συνάντηση απαιτεί προσοχή, προσήλωση και διαφορετική προσέγγιση σε tactical επίπεδο. Και φυσικά, δεν γίνεται να μην αναφερθούμε στην ύπαρξη του Pyramid Head – ενός εκ των πιο εμβληματικών και απειλητικών χαρακτήρων της σειράς. Κάθε στιγμή απέναντι του συνοδεύεται από στιγμές πανικού, καθώς η μόνη σου επιλογή είναι η απόδραση.
Επιπλέον, Το σύστημα μάχης, παρά την διαρκή ένταση που λαμβάνει χώρα on-screen, είναι άρτια σχεδιασμένο και προσφέρει μοναδικά vibes αγωνίας. Μάλιστα οι περιορισμένες προμήθειες σε πυρομαχικά αναγκάζουν τον παίκτη να βασίζεται περισσότερο στις μάχες σώμα με σώμα. Οι στενοί διάδρομοι κάνουν τη χρήση όπλων δύσκολη, και οι εχθροί συχνά σε αιφνιδιάζουν πριν προλάβεις καν να στοχεύσεις. Κάθε λάθος μπορεί να οδηγήσει τον James σε τραυματισμό, με την οθόνη να αποκτάει ένα κόκκινο χρώμα και τον ίδιο να κουτσαίνει. Το κλειδί για την επιβίωση είναι πολλές φορές η σωστή διαχείρισή των διαφορετικών healing options, καθώς κάθε μάχη μπορεί να σε αφήσει στο χείλος του θανάτου. Αυτό που διαπιστώνει κανείς εύκολα είναι ότι δεν υπάρχει ούτε μια στιγμή για χαλάρωση, καθώς το «κακό» παραμονεύει σε κάθε σας βήμα και ακόμη και μια απροσεξία μπορεί να αποβεί μοιραία.
Κρίνοντας με βάση τα παραπάνω, οι βετεράνοι gamers που είχαν ασχοληθεί με το αρχικό game θα καλωσορίσουν τις παραπάνω αλλαγές στο gameplay με ικανοποίηση. Συνολικά, δεν υπάρχει κομμάτι του παιχνιδιού που να μην έχει αναβαθμιστεί, αποκτώντας μια πιο μοντέρνα πινελιά. Ακόμη και οι γρίφοι του παιχνιδιού έχουν επανασχεδιαστεί. Ορισμένοι έχουν γίνει πιο περίπλοκοι, απαιτώντας μεγαλύτερη εξερεύνηση και λογική σκέψη, ενώ οι παίκτες στο μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού πρέπει να βρίσκουν στοιχεία σε σημειώσεις και ηχητικά recordings. Η δε χαρτογράφηση παίζει επίσης σημαντικό ρόλο, με τον James να σημειώνει συμβουλές και κωδικούς πάνω στον χάρτη. Σε αυτό το σημείο αξίζει να προσθέσουμε ότι οι developers θέλησαν να τονώσουν ακόμη περισσότερο το στοιχείο του exploration, σε σχέση με το αρχικό παιχνίδι, προσφέροντας νέες ευκαιρίες για εξερεύνηση, ενώ κάποια challenges έχουν αναβαθμιστεί, καθώς στόχος των δημιουργών του remake είναι να κρατήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον. Για παράδειγμα, puzzles όπως το ρολόι στο Blue Creek δεν λύνονται πλέον τόσο γρήγορα, απαιτώντας από τον παίκτη μεγαλύτερη προσήλωση και παρατηρητικότητα. Τώρα χρειάζεται να βρεις τα χαμένα μέρη του μηχανισμού σε διαφορετικά σημεία.
Αναμφίβολα, αυτού του τύπου η πολυπλοκότητα προσθέτει βάθος, χωρίς να γίνεται κουραστική, αυξάνοντας ευχάριστα το επίπεδο της πρόκλησης. Κάθε puzzle βασίζεται στη λογική και προσφέρει ικανοποίηση όταν λύνεται, ενώ ο χάρτης του παιχνιδιού σε καθοδηγεί διακριτικά χωρίς να σου δίνει έτοιμες λύσεις. Τέλος, μια ευχάριστη αλλαγή σε σχέση με το αρχικό παιχνίδι είναι ότι έχουν προστεθεί ακόμη 2 πιθανά endings, αυξάνοντας έτσι τον συνολικό αριθμό τους στα 8 από 6 (τρία εξ΄αυτών μπορείτε να τα ξεκλειδώσετε στο πρώτο Playthrough). Ολοκληρώνοντας, ένα από τα μεγαλύτερα ατού του παιχνιδιού είναι το πόσο balanced είναι το gameplay του, καθώς η ισορροπία μεταξύ μάχης, εξερεύνησης και επίλυσης γρίφων είναι εξαιρετική.
That… Fog!
Οι περιοχές που θα επισκεφτείτε στο Silent Hill 2 Remake, είναι μεγαλύτερες σε έκταση σε σύγκριση με το αρχικό παιχνίδι, με τους developers να κάνουν το προφανές αναβαθμίζοντας σε εντυπωσιακά levels τα visuals. Το remake δεν θα μπορούσε παρά να αναβαθμίσει δραστικά τα γραφικά, με τα facial animations να είναι πιο ρεαλιστικά από ποτέ. Η ομίχλη, που υπήρξε σήμα κατατεθέν του Silent Hill, έχει πλέον όγκο και βάθος, προσθέτοντας μια επιβλητική αίσθηση απομόνωσης. Παράλληλα, τα εγκαταλελειμμένα κτίρια και οι σκοτεινοί διάδρομοι δημιουργούν έναν ασφυκτικό κόσμο που θέλεις να εγκαταλείψεις όσο το δυνατόν γρηγορότερα, καθώς ο κόσμος και η τρομακτική ατμόσφαιρα σου δημιουργούν μια δυσάρεστη αίσθηση, στην οποία αισθάνεσαι την ανάσα να παγώνει και εντείνουν την ανάγκη σου να αποδράσεις. Σε γενικές γραμμές, οι λεπτομέρειες στα περιβάλλοντα είναι εντυπωσιακές. Το αίμα, τα παραμορφωμένα πτώματα και οι ανατριχιαστικές σημειώσεις στους τοίχους παίζουν με τις φοβίες σου. Χωρίς αμφιβολία, στο remake η πόλη του Silent Hill φαίνεται πιο ζωντανή – ή μάλλον πιο εφιαλτική – από ποτέ.
Την αδιανόητα horror ατμόσφαιρα συμπληρώνει η ηχητική και μουσική επένδυση.Οι ήχοι, όπως το τρίξιμο μιας πόρτας, τα βήματα ενός εχθρού ή ο απόκοσμος ήχος του ραδιοφώνου που ειδοποιεί για τέρατα, δημιουργούν μια ένταση που δεν σε αφήνει να ηρεμήσεις. Επίσης, δεν θα μπορούσαμε να μην εκθειάσουμε το music score του Akira Yamaoka έχει αναδημιουργηθεί πλήρως για το remake, με νέες συνθέσεις που προκαλούν ρίγος και βαθιά συναισθήματα στον παίκτη. Χωρίς αμφιβολία δεν υπάρχει τίποτα πιο τρομακτικό από το να ακούς τον φρικιαστικό ήχο που κάνει ο Pyramid Head, όταν σέρνει τα βήματά του προς το μέρος σας. Όσον αφορά το voice acting, εδώ μιλάμε για ΑΑΑ ποιότητα, καθώς οι δευτερεύοντες χαρακτήρες, όπως η Maria, η Angela, και ο Eddie, είναι πιο ώριμοι σε σύγκριση με το αρχικό παιχνίδι. Οι φωνητικές ερμηνείες τους ενισχύουν την αφήγηση, με συναισθηματικές μεταβάσεις που κυμαίνονται από εμπιστοσύνη μέχρι οργή. Αναμφίβολα, η ένταση και η ειλικρίνεια στις φωνές τους προσθέτουν βάθος, καθιστώντας το ταξίδι του James ακόμα πιο καθηλωτικό.
Παρά το γεγονός ότι ο τεχνικός τομέας αντιστοιχεί σε έναν τίτλο που χαρακτηρίζεται από υψηλά production values, υπάρχουν και ορισμένα προβλήματα, τα οποία ναι μεν δεν χαλούν την συνολική εμπειρία παιχνιδιού αλλά ενδέχεται να εκνευρίσουν μια μεγάλη μερίδα των gamers. Οι συχνές πτώσεις στο frame rate και τα πολύ αργά loading times, σε συνδυασμό με η κάπως… άτσαλό και προβλέ ΑΙ προβληματίζουν αφήνοντας μια μελανή κηλίδα σε έναν κατά γενική ομολογία άρτιο τεχνικά τίτλο. Τέλος, το ανανεωμένο combat system διακατέχεται από μια υπερβολική ευκολία που ενδέχεται να προβληματίσει τους λάτρεις των πιο έντονων προκλήσεων. Σε γενικές γραμμές, πάντως δύσκολα τα όποια αρνητικά μπορούν να χαλάσουν την εικόνα ενός τίτλου που είναι εμφανές ότι είναι ιδιαίτερα προσεγμένος.
Ένα πετυχημένο νοσταλγικό comeback!
Συνοψίζοντας, το Silent Hill 2 Remake αποτίει φόρο τιμής στο αρχικό παιχνίδι, ενώ προσφέρει μια ανανεωμένη εμπειρία που θα αγαπήσουν τόσο οι νέοι όσο και οι πιο «βετεράνοι» λάτρεις του gaming. Αδιαμφισβήτητα, η Bloober Team κατόρθωσε να σεβαστεί την πηγή και το αρχικό περιεχόμενο, ενσωματώνοντας παράλληλα νέα στοιχεία που φέρνουν το παιχνίδι στο σήμερα με τρόπο αριστοτεχνικό. Αυτό το remake δεν είναι μόνο μια νοσταλγική επιστροφή για τους φανατικούς της σειράς, αλλά και μια εξαιρετική εισαγωγή για νέους παίκτες. Αν και το Silent Hill 2 αφηγείται την ίδια ιστορία με το αρχικό παιχνίδι, η νέα οπτική του σε συνδυασμό με την προσοχή στη λεπτομέρεια, καθιστούν το Remake μία από τις καλύτερες εμπειρίες ψυχολογικού τρόμου που μπορείς να ζήσεις. Χωρίς αμφιβολία, το Silent Hill 2 Remake πρόκειται για τo απόλυτο «must-have» για κάθε λάτρη των survival horror games και ένα game που δεν πρέπει να λείπει από τη συλλογή κανενός που θεωρεί τον εαυτό του «σοβαρό gamer».
Ανάπτυξη: Bloober Team Έκδοση: Konami Διάθεση: CD Media
Ένα εκπληκτικό remake που δεν γίνεται να λείπει από τη συλλογή οποιουδήποτε φανατικού φίλου του gaming και των survival horror games!
The Good
- Ατμόσφαιρα πέρα από κάθε φαντασία
- Story και χαρακτήρες
- Ισορροπία ανάμεσα σε μάχη, εξερεύνηση και γρίφους
- Visuals, ήχος και μουσική επένδυση
The Bad
- Πτώσεις στο frame rate
- Loading times
- H Α.Ι. θα μπορούσε να ήταν πιο βελτιωμένη
-
ΓΡΑΦΙΚΑ
-
ΗΧΟΣ
-
GAMEPLAY
-
ΑΝΤΟΧΗ