Σίγουρα διαβάζοντας τον παραπάνω τίτλο θα θεωρήσετε ότι σας κάνουμε πλάκα, καθώς το PC gaming και ο συμπαθέστατος υδραυλικός της Nintendo είναι δύο έννοιες που δεν έχουν την παραμικρή σχέση μεταξύ τους. Κι’ όμως όσο απίστευτο και εάν φαίνεται, το Super Mario Bros., επηρέασε εμμέσως την εξέλιξη των PC games και ειδικότερα των first-person shooters!
Ήδη θα έχετε καταλήξει ότι παίρνουμε… ληγμένα, κι όμως σύμφωνα με τον δημιουργό του Doom, John Romero, ένα demo του Super Mario Bros. 3 που δημιούργησε η IFD (η εταιρεία – πρόδρομος της id Software) αποτέλεσε την «βάση» για το Commander Keen, το πρώτο game που έφερε την υπογραφή της γνωστής εταιρείας. Όπως τονίζει ο John Romero σε μία πρόσφατη συνέντευξη του στο USGamer, ο John Carmack είχε αναλάβει τότε να λύσει ένα πρόβλημα που είχε εμφανιστεί με την Sidescrolling κίνηση του Super Mario prototype που δημιουργούσαν (στα 90’s τα PC δεν είχαν καμία σχέση με τα gaming machines του σήμερα), ενώ τα υπόλοιπα μέλη του development team δούλευαν νυχθιμερών για να παρουσιάσουν το εν λόγω demo στην Nintendo.
Τελικά, παρά τα άπειρα ξενύχτια το αποτέλεσμα του εν λόγω prototype δεν άρεσε στη Nintendo και έτσι η προσπάθεια των μετέπειτα δημιουργών των Doom και Quake ναυάγησε. Παρόλα αυτά, η τύχη χαμογέλασε λίγες μέρες αργότερα στους Carmack και Romero, καθώς προσεγγίστηκαν από την Apogee Software, που τους έδωσε τη δυνατότητα να μετατρέψουν το εν λόγω sidescrolling prototype στο Commander Keen! Τα υπόλοιπα είναι ιστορία, καθώς έτσι μπήκαν οι βάσεις για την ανάπτυξη της id Software, η οποία όλοι γνωρίζουμε την ιστορική πορεία της και το πόσο ώθησε την ανάπτυξη των first-person shooters. Κι’ όμως όλα τελικά ξεκίνησαν από ένα demo του Super Mario…