Δεν υπάρχουν πολλά παιχνίδια που μετράνε 14 συνέχειες στη διάρκεια 22 ετών! Το King of Fighters έχει καταφέρει να παραμείνει ένα από τα πιο δημοφιλή fighting games, με την τελευταία έκδοση του να είναι πλήρως συμβατή με τη νέα γενιά κονσολών, και συγκεκριμένα με το PS4.
Υπόθεση
Τα περισσότερα fighting games σήμερα περιλαμβάνουν ένα story, κάποια υποτυπώδες και άλλα κανονικό σενάριο. Το King of Fighters XIV… περνάει σε άλλο επίπεδο, έχοντας όχι μόνο μία τελείως απλοϊκή, αλλά και κάπως «αλλοπρόσαλλη» υπόθεση. Ένας πλούσιος μαχητής, ο Antonov, διοργανώνει ένα τουρνουά όπου όσοι σκοτώνονταν μεταξύ τους σε όλη τη διάρκεια, στο τέλος συσπειρώνονται για να αντιμετωπίσουν ένα υπερφυσικό φλεγόμενο πλάσμα, ονόματι Verse. Γενικά μάλλον οι προγραμματιστές δεν ήθελαν να αφήσουν το παιχνίδι χωρίς story mode, αλλά ούτε να ξοδέψουν φαιά ουσία σε αυτό!
Gameplay
Το 14ο King of Fighters έχει υποστεί εμφανείς αλλαγές συγκριτικά με τον προηγούμενο τίτλο του 2010. Ενώ το XIII είχε μία πιο κλασσική προσέγγιση, με animated χαρακτήρες, και γρήγορη, over-the-top δράση, το XIV έχει περάσει στην εποχή του 3D. Μην ανησυχείτε όμως, οι μάχες συνεχίζουν να διεξάγονται σε 2 άξονες – η αγορά έχει αποδεχτεί ότι το πλήρες 3D fighting δεν είναι πρακτικό. Οι κινήσεις κάθε χαρακτήρα είναι πιο διακριτές και (σε γενικές γραμμές) πιο ρεαλιστικές. Τα δε combos είναι σχετικά απλά στην εκτέλεση τους, με συνδυασμούς μοναδικούς σε κάθε χαρακτήρα.
Το King of Fighters XIV προσφέρει 3 ειδικά χαρακτηριστικά στις μάχες, που το κάνουν να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα παιχνίδια του είδους. Το ένα είναι το rush, δηλαδή τα διαδοχικά πατήματα forward και low punch ώστε να εκτελείτε εύκολα και γρήγορα κάποια βασικά combos. Προφανώς απευθύνεται κυρίως σε αρχάριους παίκτες, αν και φυσικά μπορεί να αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο σε κάθε περίπτωση. Το άλλο είναι το max. Όταν το ενεργοποιείτε, εκτελείτε «ενισχυμένες» εκδόσεις των κινήσεων και των combos. Βέβαια ένας σχετικός μετρητής ενέργειας αδειάζει σταδιακά, ώστε να κάνετε ισορροπημένη χρήση του. Το τελευταίο είναι τα cancels, δίνοντας σας τη δυνατότητα να διακόπτετε οποιοδήποτε combo του χαρακτήρα σας, πριν ολοκληρωθεί η κανονική διάρκεια του. Έτσι μπορείτε να κάνετε τις δικές σας συνθέσεις από μερικώς ολοκληρωμένα combos, ισχυροποιώντας τις κινήσεις κάθε χαρακτήρα.
Στα περισσότερα modes παίζετε με ομάδες 3 εναντίον 3. Διαλέγετε δηλαδή 3 χαρακτήρες οι οποίοι μάχονται διαδοχικά εναντίον 3 χαρακτήρων της A.I. Αν ένας χαρακτήρας σας βγει εκτός μάχης, απλά συνεχίζετε με τον επόμενο, ενώ σε κάθε περίπτωση ο στόχος σας είναι να κερδίσετε και τους 3 αντιπάλους. Εκτός από το story mode υπάρχει το απλό versus με μάχες 3-3 ή 1-1 χαρακτήρων, το trial με διάφορες προκλήσεις που πρέπει να πετύχετε, το time attack με 10 μάχες 1-1 προσπαθώντας να κερδίσετε όσο πιο γρήγορα μπορείτε, και το survival με διαδοχικές μάχες 1-1 μέχρι τελικής πτώσης του χαρακτήρα σας.
Δεν θα μπορούσε φυσικά να λείπει το online mode, όπου μάχεστε με άλλους παίκτες online. Για να συνηθίσετε το χειρισμό παίζοντας δοκιμαστικές μάχες υπό συνθήκες, υπάρχει το training, ενώ για να μάθετε όλα τα είδη κινήσεων απλά ολοκληρώστε το tutorial. Ποικιλία υπάρχει για όλα τα γούστα, καθώς έχετε διαθέσιμο ένα roster 48 χαρακτήρων και μία επιλογή από 18 πίστες!
Γραφικά & ήχος
Όπως για κάθε ριζική αλλαγή σε κάτι που έχουμε συνηθίσει, έτσι υπάρχει και μία γενική γκρίνια στο internet για τη στροφή του King of Fighters στο 3D. Εμείς θα διαφωνήσουμε κάθετα. Τα μοντέλα των χαρακτήρων είναι καλοσχεδιασμένα και ευδιάκριτα, τόσο στα φυσικά χαρακτηριστικά τους όσο και στις στολές τους. Το δε animation είναι προσεγμένο, όχι μόνο στις κινήσεις αλλά και στις idle στάσεις τους. Οι special κινήσεις παράγουν μεν εντυπωσιακά εφέ, αλλά ευτυχώς όχι τόσο «εκρηκτικά» ώστε να ρισκάρουν να κάνουν το παιχνίδι «κλώνο» των Street Fighter / Tekken. Όσο για τις πίστες, παρά τον μεγάλο αριθμό τους δεν έχουν στην ουσία μεγάλη ποικιλία ούτε φαντασία.
Τα ηχητικά εφέ είναι δυνατά και διαφοροποιημένα για κάθε ξεχωριστή κίνηση, ενώ εκπληκτική ατμόσφαιρα φτιάχνουν τα επιφωνήματα κάθε χαρακτήρα, εμπνευσμένα σαφώς από το ιαπωνικό λεξιλόγιο πολεμικών τεχνών! Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει και στον τομέα της μουσικής. Δεν υπάρχει δηλαδή απλά μία συλλογή από «ταρατατζούμ», αλλά αντίθετα η κάθε πίστα έχει το δικό της μουσικό θέμα. Η ζούγκλα π.χ. έχει τύμπανα και ήχους της πανίδας, η όπερα κλασσικά όργανα, κοκ.
Υπάρχει βασιλικότερος του βασιλιά;
Το King of Fighters XIV είναι ένα άρτιο παιχνίδι με εξαιρετικά δομημένο gameplay. Κρατώντας αυτό, θα λέγαμε από την άλλη ότι του λείπει χαρακτήρας. Το Mortal Kombat π.χ. απευθύνεται σε όσους θέλουν υπερβολική βία, το Soul Calibur σε όσους προτιμούν τις μάχες με melee όπλα, κτλ. Το KOF 14 διατηρεί μία ουδέτερη στάση, δηλώνοντας έτσι ότι δίνει σημασία στο ίδιο το core fighting, αλλά με αυτό τον τρόπο ρισκάρει να παρεξηγηθεί ως ελλιπές. Παρ’όλα αυτά δεν θα αργήσετε να διαπιστώσετε ότι προσδίδει πραγματική αξία στο πάνθεον των beat’em up!
Ανάπτυξη: SNK Έκδοση: Deep Silver Διάθεση: Enarxis
The Good
- Ωραία γραφικά και καλό animation . Πλούσια διαθεσιμότητα χαρακτήρων . Ισορροπημένο gameplay . Πρωτότυπα στοιχεία χειρισμού
The Bad
- Story mode… για τα πανηγύρια . «Κρίση ταυτότητας» ανάμεσα στα υπόλοιπα παιχνίδια του είδους
-
ΓΡΑΦΙΚΑ
-
ΗΧΟΣ
-
GAMEPLAY
-
ΑΝΤΟΧΗ