Πίσω στα 90s, ένα εκ των ιστορικών fighting games που σημάδεψαν την πορεία της SNK (οι βετεράνοι θα την θυμούνται από την κονσόλα Neo Geo αλλά και από πλήθος coin-ops) ήταν το King of Fighters. Στο KoF, η SNK επιχείρησε να συνενώσει πολλούς και διαφορετικούς κόσμους από τους τίτλους της (προσθέτοντας μαχητές από τα Fatal Fury, Art of Fighting και άλλα games), δημιουργώντας όμως σταδιακά ένα εξολοκλήρου νέο σύμπαν. Κοντεύουν σχεδόν τρεις δεκαετίες από τότε που το πρώτο game της εμβληματικής αυτής σειράς έκανε την εμφάνιση του και το King of Fighters, εξακολουθεί να εξιτάρει και να κινητοποιεί τις ευαίσθητες χορδές όλων των φανατικών φίλων των fighting games, αποτελώντας μια… «σταθερή αξία». Το King of Fighters XV πρόκειται να επιχειρήσει να βαδίσει στον ίδιο δρόμο με τα προηγούμενα games της σειράς, σε μια προσπάθεια να ικανοποιήσει τη μεγάλη fanbase που ακολουθεί εδώ και πολλά χρόνια τον κόσμο του KoF…
Πετυχημένη συνταγή δεν… αλλάζει!
Από τα πρώτα της games, η σειρά King of Fighters ακολουθεί ένα συγκεκριμένο στυλ παιχνιδιού, το οποίο διαφοροποιείται από το κλασικό 1vs.1 της πλειονότητας των fighting games. Εδώ ακολουθείται το Team Battle System (όπως το ονομάζει η SNK), το οποίο ουσιαστικά δίνει τη δυνατότητα στον παίκτη να επιλέξει μια τριάδα μαχητών ή να επιλέξει μια fixed ομάδα για μεγαλύτερη ευκολία (συνήθως στα KoF υπάρχουν 8 ομάδες όπου η καθεμία φέρει το δικό της έμβλημα και τη δική της διακριτή ονομασία) και να ριχτεί στη μάχη. Το ενδιαφέρον στοιχείο σε σύγκριση με άλλα fighting games, είναι ότι εδώ τα πράγματα είναι απλά και ξεκάθαρα, καθώς δεν υπάρχει η δυνατότητα του Tagging, πράγμα που σημαίνει ότι δεν μπορείτε να εναλλάσσετε τους μαχητές σας την ώρα της μάχης και ότι μόλις ένα ήρωας χάσει τον αντικαθιστά ο επόμενος, με το εκάστοτε match να ολοκληρώνεται όταν και οι τρεις παίκτες του αντιπάλου τεθούν νοκ άουτ.
To King of Fighters XV δεν θα μπορούσε να αποτελεί την εξαίρεση στον κανόνα, ακολουθώντας ουσιαστικά το ίδιο στυλ παιχνιδιού. Οι παίκτες μπορούν να επιλέξουν από ένα εξαιρετικά πλούσιο roster 39 και πλέον μαχητών, δημιουργώντας ομάδες που ταιριάζουν καλύτερα στην ιδιοσυγκρασία και στη “fighting” φιλοσοφία του εκάστοτε παίκτη. Κρίνοντας από την πληθώρα των ηρώων και τον διαφορετικό τρόπο που προσεγγίζει ο καθένας τη μάχη (για παράδειγμα άλλος ειδικεύεται στις γρήγορες επίθεσεις, στις ranged attacks, στις δυνατές λαβές κ.ο.κ), εδώ εμπεριέχεται και το πρώτο στοιχείο στρατηγικής, καθώς ο προσεκτικός συνδυασμός ηρώων είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία σας (ή μη) κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.
Ουσιαστικά το πρώτο μεγάλο βήμα που πρέπει να κάνετε είναι να μπορέσετε να ταιριάξετε τα διαφορετικά playstyles με τη δική σας fighting φιλοσοφία. Σε αυτή την περίπτωση ο «πειραματισμός» βοηθάει σημαντικά, καθώς στην αρχή μπορείτε να βασιστείτε σε μια τριάδα ηρώων με πιο κινήσεις και στη συνέχεια σταδιακά να προχωρήσετε στους πιο περίπλοκους παίκτες. Αυτό που αξίζει να αναφέρουμε είναι ότι το KoF XV δεν ευνοεί το ανελέητο και brainless (…But fun) button mashing, καθώς το παιχνίδι επιβραβεύει τους gamers που έχουν «μελετήσει» προσεκτικά το roster και την ομάδα των ηρώων τους, βρίσκοντας ουσιαστικά αυτό που τους ταιριάζει καλύτερα.
H αλήθεια είναι ότι εάν στο παρελθόν είχατε «λιώσει» με κάποιο King of Fighters (ειδικότερα από τα τελευταία games της σειράς), τότε στο KoF XV θα αισθανθείτε σαν στο… σπίτι σας! H SNK φρόντισε να κάνει κάποιες μικροπαρεμβάσεις σε επίπεδο κινήσεων, σε σύγκριση με το προηγούμενο game της εμβληματικής σειράς, όμως σε γενικές γραμμές η εμπειρία παιχνιδιού παραμένει ίδια και απαράλλαχτη. Ορισμένα ειδικά move sets έχουν αλλάξει και η προσθήκη νέων μαχητών (όπως για παράδειγμα η Dolores και Isla) σίγουρα ανακατεύει την τράπουλα, προσθέτοντας μεγαλύτερη ποικιλομορφία, όμως σε καμία περίπτωση το KoF XV δεν ανακαλύπτει τον τροχό. Σημαντικό ρόλο φυσικά την ώρα της μάχης παίζει η διαχείριση του μετρητή MAX, ο οποίος ενσωματώθηκε για πρώτη φορά στο gameplay του King of Fighters XIV. Την ώρα της μάχης, η σωστή εκμετάλλευση του MAX meter ανοίγει το δρόμο σε μια σειρά από επιλογές την ώρα του… ξύλου. Όσο πιο πολύ γεμίζει το MAX meter τόσο πιο πολύ μπορείτε να εξαπολύσετε πιο δυνατές και γρήγορες επιθέσεις, ενώ παράλληλα ο εν λόγω μετρητής σας επιτρέπει να φέρετε εις πέρας και τις πιο καταστροφικές special attacks. Αξίζει να σημειωθεί ότι ένας μηχανισμός που επηρεάζεται από το MAX bar είναι και το Shatter Strike, το οποίο ξοδεύει μια «μπάρα» από το μετρητή και σας δίνει τη δυνατότητα να σπάσετε την άμυνα του και να συνεχίσετε το combo σας.
Η τέχνη της… πολυπλοκότητας!
Κρίνοντας με βάση τα παραπάνω, μπορούμε να συμπεράνουμε ότι σε επίπεδο gameplay, το King of Fighters XV «τιμάει» την κληρονομιά των προηγούμενων games της σειράς, χωρίς να έχουμε δραματικές διαφοροποιήσεις στo gameplay. Αν και φαινομενικά τα διάφορα Movesets των ηρώων μπορεί να μοιάζουν «απλοϊκά», ωστόσο υπάρχει μπόλικο «tactical» παιχνίδι από πίσω. Σε γενικές γραμμές, ύστερα από αρκετά matches δεν θα αργήσετε να συνειδητοποιήσετε ότι το King of Fighter XV ανήκει στην κατηγορία των παιχνιδιών που είναι «easy to learn… but difficult to master» και αυτό νομίζουμε ότι αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα ατού του.
Αναμφίβολα, σε επίπεδο gameplay, το ΚοF XV δεν θα απογοητεύσει τόσο τους φίλους της εμβληματικής σειράς, όσο και τους λάτρεις των fighting games. Ωστόσο, υπάρχουν και ορισμένες χτυπητές αδυναμίες και μία από αυτές είναι το single-player του, το οποίο θα μπορούσε κάλλιστα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί σχεδόν ως… «ανύπαρκτο» και φτωχό. Εάν είχατε στο μυαλό σας κάτι ανάλογο με το Mortal Kombat XI ή με τα Injustice, στα οποία έχει «δουλευτεί» το storyline, εδώ μάλλον θα απογοητευτείτε, καθώς οι developers μάλλον δεν κατέβαλλαν ιδιαίτερη προσπάθεια στο να δώσουν βάθος στους χαρακτήρες και στο King of Fighters tournament, το οποίο αποτελεί το event γύρω από το οποίο περιστρέφεται το παιχνίδι. Εντάξει, υπάρχει ένα αρχέγονο κακό, το οποίο θα αντιμετωπίσετε όταν φτάσετε στο τέλος του τουρνουά, όμως δυστυχώς το single player δεν θα σας κρατήσει απασχολημένους για περισσότερο από 1 ώρα. Μάλιστα, εάν για πρώτη με ένα KoF game, δύσκολα θα μπορέσετε να μπείτε εντός κλίματος μέσω του single player.
Όπως και να ΄χει το θετικό είναι ότι πέραν του «άνευρου» single player, η SNK αυτή τη φορά φαίνεται να επένδυσε σημαντικά στη βελτίωση του multiplayer κομματιού και πράγματι το King of Fighters XV δεν απογοητεύει. Το online παιχνίδι είναι λειτουργικό και lag-free και αυτό αποτελεί το μεγαλύτερο επίτευγμα του development team που στο παρελθόν είχε δυσκολευθεί στην εξισορρόπηση της online multiplayer εμπειρίας. Σαφώς και ανεβάζει το επίπεδο της πρόκλησης και σίγουρα συμβάλλει στην αντοχή του παιχνιδιού στο χρόνο, από τη στιγμή που το single player δεν μπορεί να κάνει πολλά στο replayability. Ειδικότερα, οι παίκτες που θα «δοκιμάσουν» το online κομμάτι του παιχνιδιού θα βρουν 3vs3 και 1vs1 fights, καθώς επίσης και ranked, casual, room matches και τέλος online training.
Ολοκληρώνοντας το review μας, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στον τεχνικό τομέα και ειδικότερα στα visuals. Ήδη από το προηγούμενο game της σειράς έχει πραγματοποιηθεί μια μετάβαση σε ένα 2.5D στυλ γραφικών και το King of Fighters XV ακολουθεί με τη σειρά του αυτή τη λογική. Αυτό που διαπιστώσαμε με ικανοποίηση, είναι ότι το animation είναι εξαιρετικά smooth, με τα μοντέλα των ηρώων να είναι εξαιρετικά καλοσχεδιασμένα, ενώ και οι over-the-top special moves που πλημμυρίζουν την οθόνη πολλές φορές δημιουργούν ένα φαντασμαγορικό και eye-candy αποτέλεσμα (δίχως ωστόσο να αποσπούν την προσοχή του παίκτη). Ορισμένα μικροπροβλήματα που εντοπίσαμε σε ότι έχει να κάνει με τα γραφικά αφορά στο clipping (θα το παρατηρήσετε στα ρούχα ορισμένων χαρακτήρων), ενώ σε πολλές περιπτώσεις και το level design δεν έχει και τόσο μεγάλη έμπνευση (για κάποιο λόγο το background μοιάζει low-poly και pre-gen). Η δε μουσική δεν θα σας συγκινήσει, ενώ και η AI φαίνεται ότι χρειαζόταν περισσότερο tweaking και polish, καθώς υπάρχουν στιγμές που παίζετε ενάντια σε «αδιάφορους» αντιπάλους και άλλες που ότι και εάν κάνετε και όσο κι εάν ιδρώσετε, δεν θα έχετε καμία απολύτως τύχη!
The «full» KoF experience!
Αν και το King of Fighters XV σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως «αψεγάδιαστο», παρόλα αυτά διαθέτει τον δικό του «unique» στυλ. Και παρόλο που δεν ανακαλύπτει τον τροχό ή κάνοντας κάποιες επαναστατικές αλλαγές στη δημοφιλή σειρά, το KoF XV σίγουρα αξίζει μια θέση στην gaming library σας. To συστήνουμε ανεπιφύλακτα στους λάτρεις των «ψαγμένων» fighting games και σε όλους εκείνους που συνηθίζουν να γοητεύονται από τα games που διαθέτουν έντονα τα στοιχεία του old-school και της ρετρό νοσταλγίας, τα οποία όμως ειναι ενταγμένα σε ένα πιο “σύγχρονο” πλαίσιο.
Ανάπτυξη: SNK Corporation Έκδοση: SNK Corporation Διάθεση: Enarxis Dynamic Media
The Good
- Tactical gameplay . Πλούσιο roster με 39 ήρωες . Βελτιωμένο online κομμάτι . old-school και σύγχρονο μαζί
The Bad
- Φτωχό και ανεπαρκές single-player story . Η AI ήθελε παραπάνω δουλειά . Low-poly backgrounds και clipping στα γραφικά
-
ΓΡΑΦΙΚΑ
-
ΗΧΟΣ
-
GAMEPLAY
-
ΑΝΤΟΧΗ