Μετά από ένα διάλειμμα 5 ετών, το franchise του Ghost Recon είναι πίσω με τη Ubisoft να έχει ένα στοίχημα να κερδίσει, με ένα open world tactical shooter τίτλο. Αυτή τη φορά η αλλαγή έρχεται με τη μετάβαση από μια γραμμική δομή campaign σε ένα εκτεταμένο open-world setting. Είναι όμως μια αλλαγή προς το καλύτερο;
Welcome to… Bolivia!
Όπως οι περισσότεροι τίτλοι της σειράς Ghost Recon, έτσι και το Wildlands σας ρίχνει σε μία “κατεστραμμένη” από τον πόλεμο χώρα, γεμάτη από εγκληματίες που πρέπει να εξουδετερωθούν όσο το δυνατό αποτελεσματικότερα. Στο Wildlands η δράση λαμβάνει χώρα στη Νότιο Αμερική και συγκεκριμένα στη Βολιβία. Από τα πρώτα κιόλας δευτερόλεπτα, από την έναρξη της πρώτης αποστολής, είναι σαφές πως ο τελικός σας στόχος είναι ο El Sueño. O El Sueño είναι το αφεντικό και ο ηγέτης του καρτέλ Santa Blanca, το οποίο κατέχει τον έλεγχο ολόκληρης της περιοχής, χάρη στο μαζικό πλούτο που παράγεται από την ακμάζουσα επιχείρηση κοκαΐνης. Κάθε πράγμα που κάνετε στο Wildlands είναι απλώς άλλο ένα μικρό βήμα προς την κατεύθυνση του El Sueño, και ακόμα κι αν διακόψετε τις κύριες αποστολές στο story για λίγο, για να παίξετε κάποια side-missions, το story εξακολουθεί να συνδέεται με την επίτευξη του γενικότερου στόχου σας που δεν είναι άλλος από το να καθαρίσετε «το αφεντικό όλων των αφεντικών», El Sueño.
Το Wildlands είναι ένα open-world παιχνίδι με όλη τη σημασία της λέξης, με πλήρη ελευθερία κινήσεων και συχνές συγκρούσεις, τόσο με τα μέλη του καρτέλ, όσο και με τις τοπικές αρχές επιβολής του νόμου, όπου επίσης φαίνεται να είναι εξαιρετικά διεφθαρμένες. Σας δίνεται πλήρη ελευθερία στη προσέγγιση κάθε στόχου με τον τρόπο που θέλετε, είτε αν αυτό σημαίνει stealth καταδίωξη σε ένα κρησφύγετο μέσα στη ζούγκλα, είτε μπουκάροντας σε μια στρατιωτική βάση πυροβολώντας ό, τι κινείται. Μερικές φορές το stealth gameplay είναι απαραίτητο για την επιβίωση σας, αλλά και o δεύτερος τρόπος εκτός από εντυπωσιακός σε κάποιες περιπτώσεις είναι εξαιρετικά αποτελεσματικός.
Co-Op, customization και… τεράστιος κόσμος!
Η δομή του μοναδικού στόχου είναι πραγματικά αυτό που βοηθά το Wildlands να ξεχωρίσει όχι μόνο από το υπόλοιπο franchise Ghost Recon, αλλά και από τα περισσότερα άλλα open-world παιχνίδια που κυκλοφορούν. Αν παίζετε μόνοι σας, το παιχνίδι σας δίνει 3 Bots για συνεργάτες. Δεν είναι τρομερά έξυπνα, αλλά είναι σίγουρα χρήσιμα, και μπορούν να λάβουν εντολές και να ακολουθήσουν διαταγές με εύλογη ακρίβεια. Ωστόσο, το παιχνίδι είναι πραγματικά φτιαγμένο για να το παίξεις με τους φίλους σου, και αυτό γίνεται εμφανές μόλις παίξεις για πρώτη φορά co-op. Από τη στιγμή που ένας δεύτερος παίκτης μπει, όλα τα Bots εξαφανίζονται, μετατρέποντας μια ομάδα τεσσάρων, (εσένα και τα bots) σε ένα δίδυμο. Παρόλα αυτά, δύο παίκτες είναι συνήθως αρκετοί για να ολοκληρώσουν κάθε αποστολή, οπότε δεν το χαρακτηρίζεις και απόλυτα άδικο.
To customization είναι άλλο ένα ισχυρό σημείο του Wildlands, και είναι σαφές ότι η Ubisoft άκουσε πολλές από τις επικρίσεις που δέχτηκε για το The Division στο κομμάτι αυτό. Πλέον υπάρχει μία πληθώρα επιλογών για τη διαμόρφωση του χαρακτήρα σας αλλά και την εμφάνιση των όπλων σας. Η εμφάνιση σας μπορεί να διαμορφωθεί κατ’ επιλογήν σας είτε σε έναν σκληρό τύπο, είτε σε κάποια… “γελοία” μορφή ανάλογα τη προτίμηση σας. Φυσικά οι αλλαγές δεν αφορούν μόνο στην εμφάνιση του χαρακτήρα σας, καθώς υπάρχουν δεκάδες όπλα για να βρείτε στον κόσμο και να προσθέσετε στο loadout σας, και το καθένα από αυτά έχει μια σειρά από διαφορετικά components που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε. Τα barrels, sights, scopes, triggers, grips, launchers, stocks, βρίσκονται διάσπαρτα σε όλη τη Βολιβία, και αν είστε τύπος που θέλει να τα βρει όλα, τότε θα πρέπει να το ξανασκεφτείτε λίγο καλύτερα. Το κάθε μεμονωμένο component όπλου μπορεί να έχει το δικό του χρώμα, εκτός από τα full paintjobs κάθε όπλου όπου είναι διαθέσιμα για να διαλέξετε. Η Ubisoft έδειξε ότι μπορεί να έχει customization με βάθος στα παιχνίδια της και ελπίζουμε να το κρατήσει μελλοντικά.
Όσο θα βρίσκετε νέα όπλα και αξεσουάρ και τα χρησιμοποιείτε εναντίον του καρτέλ (κι όχι μόνο), ταυτόχρονα μαζεύετε και πόντους εμπειρίας (experience points), τους οποίους μπορείτε να ξοδέψετε για να κάνετε upgrade ή να ξεκλειδώσετε τα abilities του χαρακτήρα σας. Πολλά από τα skills έχουν levels, αλλά το συνολικό skill tree είναι αρκετά μικρό. Αυτό βέβαια δεν είναι κακό, αν αναλογιστούμε πως ο χαρακτήρας μας μπορεί να γίνει καλός σε όλα, κάτι που είναι σημαντικό για τους solo παίκτες.
Η αίσθηση της κλίμακας του χάρτη στο Wildlands ποτέ δεν παύει να εντυπωσιάζει, αλλά αυτή η φιλοδοξία μπορεί επίσης να προκαλέσει πονοκεφάλους. Ο χάρτης είναι τεράστιος, και παρόλο που η Ubisoft δεν έχει αποκαλύψει τις ακριβείς μετρήσεις του, είναι σαφές ότι κάνει τον αντίστοιχο map του Grand Theft Auto 5 να δείχνει μικρός. Αυτό αδιαμφισβήτητα πρόκειται για ένα εξαιρετικό επίτευγμα, ειδικά αν αναλογιστείτε την ποικιλία στα περιβάλλοντα όπου η Ubisoft κατάφερε να προσθέσει στη Βολιβία. Υπάρχουν αλυκές, ζούγκλα, έρημος, τούνδρα, λιβάδια και μάλιστα, το σημαντικότερο όλων; χωρίς οθόνες φόρτωσης στη μετάβαση μεταξύ τους. Δυστυχώς, ενώ το παιχνίδι φαίνεται πραγματικά εντυπωσιακό (ακόμη και στο PlayStation 4), το framerate μπορεί να είναι λίγο ασταθές ιδιαίτερα σε διαστήματα με ταραχώδεις σκηνές.
Το «φιλόδοξο» game της παρέας!
Αυτό με φέρνει στο μοναδικό μου πραγματικό πρόβλημα με το Wildlands. Είναι πολύ φιλόδοξο! Η Ubisoft είχε επανειλημμένα δηλώσει ότι αυτό είναι το μεγαλύτερο open world παιχνίδι που έχει κάνει ποτέ, και ως τελικό προϊόν, πραγματικά είναι ένα εκπληκτικό επίτευγμα, αλλά το ίδιο του το μέγεθος και το βάθος της κάθε πτυχής του παιχνιδιού έχει αφήσει πολλές ρωγμές που ευνοούν τα bugs. Για παράδειγμα, το ραδιόφωνο και οι συνομιλίες των NPC που δεν συγχρονίζονται τόσο για εσάς όσο και τους συμπαίκτες σας παίζοντας co-op, οι συχνές δυσλειτουργίες που μου επέτρεπαν να κάνω revive τους συμμάχους μου στη μάχη, και το bug που έκανε να φαίνεται στους συμπαίκτες μου πως τρέχω πίσω από κάθε αυτοκίνητο που έκλεβα, όταν εγώ ήμουν στη θέση του οδηγού στη δική μου οθόνη, αποτελούν μερικά από τα bugs που βίωσα στο Wildlands.
Ωστόσο, καμία από αυτές τις επαναλαμβανόμενες δυσλειτουργίες ή τα one-time bugs που συνάντησα (και που ενδεχομένως να διορθωθούν στο μέλλον με κάποιο patch) δεν κατέστησαν το παιχνίδι unplayable (τα περισσότερα προκαλούσαν το γέλιο και όχι οποιαδήποτε πραγματική απογοήτευση, αλλά σίγουρα υπάρχουν). Παρόλα αυτά, είναι δύσκολο να δούμε όσα προείπα ως κάτι άλλο εκτός από μικρές ανεπιθύμητες παρενέργειες της οικοδόμησης ενός τόσο λεπτομερούς και πλούσιου παιχνιδιού όπως το Wildlands. Είναι βέβαιο πως αν ψάχνετε ένα παιχνίδι να παίξετε με την παρέα σας, τότε σίγουρα το βρήκατε, μιας και είναι το διασκεδαστικότερο co-op παιχνίδι της Ubisoft εδώ και καιρό.
Ανάπτυξη: Ubisoft Paris Έκδοση: Ubisoft Διάθεση: CD Media
The Good
- Εκπληκτικός open-world κόσμος . Μπόλικα customization options . Ανεπανάληπτο co-op . Τεράστιος χάρτης
The Bad
- Πλήθος από bugs . Ασταθές frame rate . Μονοδιάστατο σενάριο
-
ΓΡΑΦΙΚΑ
-
ΗΧΟΣ
-
GAMEPLAY
-
ΑΝΤΟΧΗ