Στις αρχές του έτους η Toyota παρουσίασε στο πλαίσιο της Αμερικάνικης Έκθεσης Αυτοκινήτου (2014 North American International Auto Show) το FT-1. Το όνομα και μόνο του αυτοκινήτου τα λέει όλα: FT-1 όπως Future Toyota 1. «Τα αυτοκίνητά μας στερούνταν πάθους οπότε δώσαμε στους σχεδιαστές μας ένα νέο project: να δημιουργήσουν ένα αυθεντικό και ενθουσιώδες σπορ κουπέ», ήταν η επίσημη θέση της εταιρείας αναφορικά μ’ αυτό. Μη νομίζεις όμως ότι μπήκες στο gameslife για να διαβάσεις για αμάξια. Ο λόγος που σου μιλάμε για το Toyota FT-1 είναι πολύ συγκεκριμένος…
Σαν videogame
Το FT-1 σχεδιάστηκε στο περίφημο Calty Studio της Toyota στην Καλιφόρνια. Έλα που όμως η Toyota αναζήτησε έξωθεν βοήθεια για στην πορεία και τη βρήκε κάπου που δύσκολα θα φανταζόταν κανείς: στην Polyphony Digital, το στούντιο που μας προσέφερε τη σειρά Gran Turismo! Το Toyota FT-1 έχει design που θυμίζει, έστω και αμυδρά το πάλαι ποτέ κραταιό Supra, στην πιο μοντέρνα του φυσικά εκδοχή. Αυτό το «πιο μοντέρνα» λοιπόν είναι που φρόντισε η Polyphony Digital.
Όλο το ζουμί δε στην περίπτωση του Toyota FT-1 είναι ο τρόπος με τον οποίο δόθηκε το ΟΚ για να προχωρήσει το project μετά τον αρχικό σχεδιασμό. Ο πρόεδρος του Calty Studio της Toyota, Κέβιν Χάντερ, κλήθηκε να το παρουσιάσει στους διευθύνοντες την εταιρεία στη Ναγκόγια της Ιαπωνίας. Μαζί του, πέραν όλων των άλλων, είχε πάρει μία ειδική έκδοση του Gran Turismo 6. Τι το «ειδικό» είχε αυτή; Μια ψηφιακή και «fully playable» έκδοση του Toyota FT-1! Ο ίδιος ο διευθύνων σύμβουλος της Toyota, Άκιο Τογιόντα, δοκίμασε το αυτοκίνητο τρέχοντας μερικούς γύρους στο Fuji Speedway, την πίστα που χρησιμοποιεί στην πραγματικότητα η εταιρεία για τις δοκιμές της στην Ιαπωνία!
Toyota FT-1: κερδίζοντας τον Ιάπωνα
Ολοκληρώνοντας το playthrough του στον εξομοιωτή –ο οποίος, όπως αναφέρει το Autoweek– είχε προγραμματιστεί ειδικά για την περίσταση από την Polyphony Digital), ο Τογιόντα απεφάνθη πως με το FT-1 είχε σπάσει το προσωπικό του ρεκόρ στην πίστα. Τα υπόλοιπα ήταν ιστορία: το αυτοκίνητο πήρε το ΟΚ ώστε να κατασκευαστεί μια υλοποίησή του ικανή να κυκλοφορήσει σε εκθέσεις και σόου ανά τον κόσμο και κάπως έτσι φτάσαμε στον Ιανουάριο και το Ντιτρόιτ, με την Toyota να παρουσιάζει στην Αμερικάνικη Έκθεση Αυτοκινήτου την πρώτη έκδοση του FT-1.
Τι κέρδισε η Toyota από αυτή τη συνεργασία; Κατ’ αρχάς το ίδιο το αυτοκίνητο. Η ψηφιακή του εκδοχή φαίνεται πως ήταν και το «κλειδί» προκειμένου ο «δύσκολος» Άκιο Τογιόντα να συναινέσει έστω και σε αυτή την αρχική παραγωγή του FT-1. Από εκεί και πέρα, δεδομένου του ότι ψηφιακή και πραγματική έκδοση του FT-1 δεν έχουν καμία διάφορα, στην Toyota απέκτησαν τη δυνατότητα να τσεκάρουν διαρκώς το αυτοκίνητο (τηλεμετρία, στοιχεία, δεδομένα, κλπ), γράφοντας χιλιόμετρα μαζί του δίχως να… το βγάλουν από το γκαράζ! Μπορεί εσένα αυτό να μη σου κάνει αίσθηση, ρώτα όμως κι έναν μηχανικό αυτοκινήτων και τα ξαναλέμε…
Εκεί που το ψηφιακό συναντά το πραγματικό
Σημασία έχει πως η –επιτυχημένη- συνεργασία ανάμεσα σε Toyota και Polyphony Digital είναι πολύ πιθανόν να δημιουργήσει… παρελθόν και νέα μόδα. Οι δημιουργοί των Gran Turismo δεν το ‘χουν σε τίποτα να συνεχίσουν τον χαβά τους, την ώρα που το ίδιο μπορεί κάλλιστα να συμβεί με την Turn10 Studios των Forza ή ακόμα και την Criterion Games των Need for Speed και των Burnout. Έσω έτοιμος λοιπόν: η ώρα που θα εναλλάσσεσαι ανάμεσα στην ψηφιακή και την φυσική έκδοση του αυτοκινήτου σου με τις δυο τους να ανταλλάσσουν δεδομένα δεν αργεί. Ο καιρός γαρ εγγύς!®
1 Σχόλιο
kalo