Το Trials, μαζί με το Geometry Evolved, σαν αποκλειστικότητες σήκωσαν σε μεγάλο βαθμό το βάρος της προώθησης του Xbox Live Network και κατ’ επέκταση της ψηφιακής διανομής εν συνόλω. Η συνέχεια επιφύλασσε ένα κερδοφόρο multiplatform-franchise για τους μεν (Red Lynx) αλλά και μια διάλυση για τους δε (Bizzare Creations), τροπή που αν μη τι άλλο επιβεβαιώνει για ακόμα μια φορά την ροπή προς την εντροπία που διέπει την βιομηχανία των video-games. Φυσικά, ούτε το Trials κατάφερε να ξεφύγει αλώβητο και με το Rising παραδίδεται στα νύχια των micro-transactions, loot boxes και του grinding, ολοκληρώνοντας το εγχείρημα του Fusion.
Από την άλλη βέβαια θα ήταν άδικο να θεωρηθεί αποκλειστικά και σαν στυγνή απόπειρα εξαργύρωσης κεφαλαίων, αφού το Rising κάνει σωστά αυτό που θα περιμέναμε και διορθώνει τις οποίες αστοχίες του Fusion (ας μην μιλήσουμε καλύτερα για το Blood Dragon). Η πρώτη ευχάριστη έκπληξη έχει να κάνει με την επιστροφή του art design στην «προσγειωμένη» μεν, πιο θεότρελη δε αισθητική του Evolution (ποιος μπορεί να ξεχάσει την διαδρομή στην Omaha beach εν μέσω της D-Day;). Αντίστοιχα, τα lanes του Rising διαδραματίζονται σε πραγματικές χώρες – το campaign άλλωστε χρησιμοποιεί έναν παγκόσμιο χάρτη για να εναλλάσσεστε ανάμεσα στα events. Όμως μην περιμένετε να τρέξετε σε cross στάδια (που είναι η διασκέδαση σε αυτό άλλωστε);
Για παράδειγμα, ένα από τα πρώτα settings σας τοποθετεί σε ένα Χολλυγουντιανό στούντιο ενώ γυρίζεται μια ταινία επιστημονικής φαντασίας. Εν μέσω της διαδρομής, τα green screens του πλατό «ζωντανεύουν» και ξαφνικά βρίσκεστε ανάμεσα σε μάχη μεταξύ τεράστιων εξωγήινων mechs. Σε μια άλλη περίσταση βρισκόμαστε σε ένα χωριό της Ισπανίας κατά την διάρκεια ενός φεστιβάλ… Τομάτας και στο αποκορύφωμα εκτοξεύεστε από έναν καταπέλτη μαζί με πελτέ! Φυσικά τα τρομακτικά άλματα στο κενό δεν λείπουν ενώ στο τέλος κάθε διαδρομής υπάρχει πάντα ένας πρωτότυπος τρόπος για να προκαλέσετε πόνο στον αναβάτη σας…
Βελτίωση συναντάμε και στα γραφικά του τίτλου, αφού πλέον απεικονίζονται περισσότερες λεπτομέρειες, τα textures είναι καθαρότερα και πιο αληθοφανή, ενώ αυξάνεται και ο αριθμός των particles με αποτελέσματα μια πιο «βρώμικη» εικόνα που ταιριάζει στο ύφος του παιχνιδιού. Λίγο καλύτερο optimization στην μηχανή βέβαια δεν θα έβλαπτε, αφού είναι πασιφανές το αργό texture poping και οι χρόνοι φορτώματος αρκετά μεγάλοι.
Το σημαντικό είναι ότι το campaign είναι μεγαλύτερο και καλύτερα δομημένο σε σύγκριση με το αντίστοιχο του Fusion. Ως είθισται η δυσκολία των Trials ξεκινά σε βρεφικό επίπεδο και καταλήγει να προσφέρει σχεδόν ακατόρθωτες δοκιμασίες, όπου οι λεπτοί χειρισμοί είναι επιτακτικοί για να πετύχετε. Ευτυχώς η διαβάθμιση της πρόκλησης πραγματοποιείται ομαλά, ενώ υπάρχει και ένα εξαιρετικό tutorial που σας παίρνει από το χεράκι και σας μαθαίνει βήμα-βήμα τα καθέκαστα.
Το ranking system δεν αλλάζει και παραμένει στο κλασσικό σύστημα των τριών αστεριών, όπου σας απονέμονται αναλόγως του χρόνου και του αριθμού των επανεκκινήσεων. Τα αστέρια φέρνουν XP και χρήματα (υπάρχει και δεύτερη νομισματική μονάδα γιατί… microtransactions), τα XP επίπεδα εμπειρίας, και τα επίπεδα loot boxes που ξεκλειδώνουν τυχαία cosmetics. Τα cosmetics περιλαμβάνουν από εξαρτήματα για τις μηχανές που δεν έχουν αντίκτυπο στην συμπεριφορά τους, ρούχα για τον αναβάτη σας και πρωτίστως, αυτοκόλλητα τα οποία προσαρμόζονται πάνω-κάτω οπουδήποτε. Υπάρχει δηλαδή σχετικός Editor όπως στα Forza όπου με την τεχνική των layers γίνονται θαύματα, εφόσον φυσικά έχει κάποιος σκοπό να αφιερώσει ένα καθόλα ευκαταφρόνητο ποσοστό από τον χρόνο του. Οι υπόλοιποι που θέλουν να δείχνουν ωραίοι, μάλλον θα πρέπει να σταθούν τυχεροί με τα loot boxes ή να ανοίξουν πορτοφόλι και να πάνε στο real money store και να επενδύσουν σε acorns.
Υπάρχει βέβαια και η επιλογή του να αγοράσετε κάποια (όχι όλα) cosmetics με gold money, αλλά οι απολαβές από τα events είναι ισχνές. Εκεί ακριβώς μπαίνει και το στοιχείο της επανάληψης που εν μέρει χρυσώνεται με την επιστράτευση των Contracts. Τα Contracts σας ζητούν να επαναλάβετε την διαδρομή εκτελώντας π.χ. συγκεκριμένο αριθμό backflips ή να ολοκληρώσετε χωρίς να αλλάξετε την τοποθέτηση του σώματος σας. Εδώ το πλήκτρο του Restart, μάλλον θα γίνει επέκταση του χεριού σας και θα βιώσετε τον απόλυτο εθισμό που προσφέρει εδώ και χρόνια η σειρά.
Αυτό είναι απόρροια του εξαιρετικού μοντέλου χειρισμού, που είναι άμεσος και απλός. Τα physics αν και τραβηγμένα προς όφελος του εντυπωσιασμού, είναι αληθοφανή και προσδίδουν ένα βάθος που αρχικά ίσως να μην γίνεται αντιληπτό λόγω της arcade φιλοσοφίας του τίτλου. Να επισημάνουμε ότι το Rising έχει και online τρόπο παιχνιδιού, όπου ουσιαστικά τρέχετε ενάντια σε ghost avatars άλλων παικτών.
Τo Rising κάνει μεν μικρά βήματα αλλά είναι προς την σωστή κατεύθυνση, όποτε συνολικά μείναμε ικανοποιημένοι. Η εμμονή στα micro-transactions σίγουρα είναι ενοχλητική, αλλά από την άλλη υπάρχει αρκετό περιεχόμενο για εσάς ακόμα και αν τα αγνοήσετε εντελώς. Προτείνεται ανεπιφύλακτα σε όσους αποζητούν έναν arcade, εθιστικό τιτλο που χαρίζει μπόλικες στιγμές διασκέδασης στους fans του είδους.
Ανάπτυξη: Red Lynx / Ubisoft Kiev Έκδοση: Ubisoft Διάθεση: CD Media
The Good
- Απλή, καθαρή arcade διασκέδαση . Θεότρελη παρουσίαση . Σωστή διαβάθμιση δυσκολίας . Πολλά events και ποικίλα objectives
The Bad
- Κακό σύστημα ανταμοιβών που εξωθεί σε micro-transactions με πραγματικά λεφτά . Δεν προσθέτει τίποτε νέο στην σειρά . Πολύ έντονο texture popping . Αργό matchmaking σε παιχνίδι πολλών παικτών.
-
ΓΡΑΦΙΚΑ
-
ΗΧΟΣ
-
GAMEPLAY
-
ΑΝΤΟΧΗ