Το Victory at Sea, είναι ένα Naval Real Time Tactical (RTT) game κατά τη διάρκεια του Β’ΠΠ. Πρόκειται για ένα ελαφρύ RTT χωρίς τις ρεαλιστικές λεπτομέρειες ενός Harpoon ή Fighting Steel. Με άλλα λόγια, δεν είναι απαραίτητο να διαβάσετε ογκώδη manual των 100 σελίδων και πάνω. Όσοι από εσάς έχετε παίξει το Sid Meier’s Pirates –όσοι δεν τον έχετε παίξει ντροπή σας!- δεν θα προβληματιστείτε ιδιαίτερα από τον χειρισμό και τα game mechanics, καθώς το dynamic campaign του παιχνιδιού παρουσιάζει αρκετές ομοιότητες. Αξίζει να αναφέρουμε ότι στην ουσία πρόκειται για μεταφορά του ομώνυμου Victory at Sea tabletop στις οθόνες των PC.
Αντιτορπιλικό ‘Ο Απέθαντος’
Το παιχνίδι προσφέρει τρία βασικά game modes. Dynamic campaign, όπου έχετε τη δυνατότητα να επηρεάσετε τις τύχες του πολέμου στη Μεσόγειο, στον Ατλαντικό και τον Ειρηνικό ελέγχοντας το Αμερικανικό ή το Βρετανικό ναυτικό. Επίσης, μια σειρά από battle scenarios και custom battles σας επιτρέπουν να επικεντρωθείτε σε ιστορικές μάχες όπως η ναυμαχία του Denmark Strait μεταξύ του Bismarck και του HMS Hood. Ασχοληθήκαμε κυρίως με το dynamic campaign, καθώς προσφέρει τις μεγαλύτερες δυνατότητες για…«ξενύχτια».
Αφού επιλέξετε το θέατρο επιχειρήσεων και το στόλο σας, βρίσκεστε σε ένα αντιτορπιλικό στη μέση της θάλασσας. Καθώς αντιμετωπίζετε εχθρικά πλοία, αποκτάτε war bonds που μπορείτε να τα ξοδέψετε για την προσθήκη νέων σκαφών από τορπιλάκατους και cruisers μέχρι αεροπλανοφόρα και θωρηκτά. Κατά τη διάρκεια των επιχειρήσεων θα βρεθείτε αντιμέτωποι με αντίπαλα πλοία και στόλους που θα σας κρατήσουν το ενδιαφέρον. Εάν καταφέρετε να αναχαιτίσετε εχθρικές νηοπομπές σας δίνεται η δυνατότητα να επιτεθείτε και να κατακτήσετε ναυτικές βάσεις. Kαθώς βυθίζετε αντίπαλα πλοία και καταλαμβάνετε βάσεις οι πλοίαρχοί σας αποκτούν XP και θεωρητικά μπορούν να κατευθύνουν τα σκάφη τους καλύτερα. Στο παιχνίδι θα βρείτε αρκετά ικανοποιητική ποικιλία σκαφών –περίπου 80- τόσο για τους Συμμάχους όσο και για τις δυνάμεις του Άξονα.
Ναι μεν, αλλά…
Δυστυχώς, το τεχνικό κομμάτι του παιχνιδιού μας άφησε πικρή γεύση. Η έλλειψη keyboard shortcut για ομαδοποίηση των πλοίων σας προσθέτει περιττό στοιχείο micromanagement ειδικά όταν έχετε πάνω από 6 σκάφη στο στόλο σας. Επιπλέον, τα μέτρια γραφικά καθώς και το μονότονο soundtrack μας απογοήτευσαν.
Το πιο μελανό σημείο του Victory at Sea είναι το μέτριο strategic/tactical AI. Όσον αφορά το strategic layer, θα βρεθείτε αντιμέτωποι με μικρούς στολίσκους αντιτορπιλικών και εμπορικών πλοίων που μετά από λίγο δεν θα σας προβληματίσουν. Ακόμα και μετά από αρκετή ώρα…πλεύσης το ΑΙ αρνείται κατηγορηματικά να αναχαιτίσει το στόλο σας με επικίνδυνους σχηματισμούς, αφήνοντάς σας να…οργιάσετε στους ωκεανούς. Ειδικά όταν μπορέσετε να εντάξετε στο στόλο σας cruisers, το παιχνίδι γίνεται αρκετά εύκολο καθώς μια ομοβροντία 8-ιντσων είναι αρκετή να στείλει στο βυθό κάθε αντιτορπιλικό και μεταγωγικό σκάφος. Δεν σας συνιστούμε να αφήσετε τα πλοία σας στο…έλεος του ΑΙ καθώς η ακρίβεια των βολών χαρακτηρίζεται απελπιστική ενώ οι ελιγμοί απλά προβλέψιμοι. Μην παραξενευτείτε αν δείτε cruisers να αστοχούν εξ’ επαφής, ή αεροσκάφη να επιτίθενται σε λάθος στόχους. Το υποβρυχιακό AI είναι ανεπαρκές, καθώς σε αρκετές περιπτώσεις εχθρικά υποβρύχια αναδύθηκαν στη μέση του στόλου με αποτέλεσμα να δοθούν ως βορά στον Ποσειδώνα. Δεν περιμέναμε κάτι ανάλογο του Silent Hunter, αλλά κάτι καλύτερο από αυτό που είδαμε. Θα μπορούσε να ήταν καλύτερο.