Το hacking είναι μία δραστηριότητα που αποτελεί έμπνευση για κατά κανόνα επιτυχημένα αποτελέσματα στο χώρο της ψυχαγωγίας. Στον κινηματογράφο, στην τηλεόραση, και φυσικά στο gaming. Τα δύο παιχνίδια Watch Dogs είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα του κανόνα…
Υπόθεση
Πρωταγωνιστής του Watch Dogs 2 είναι ο νεαρός hacker Marcus Holloway, με το ψευδώνυμο Retr0 (retro). Μετά από μία υπόθεση όπου προσπάθησαν να τον κατηγορήσουν άδικα για ένα περιστατικό hacking, ξεσκέπασε τους πραγματικούς δράστες βγάζοντας τα ψηφιακά άπλυτα τους στη φόρα. Έτσι τράβηξε την προσοχή της ομάδας hacktivists DedSec (κάτι σαν τους Anonymous). Τώρα ως μέλος τους, ο απώτερος σκοπός σας είναι να αποκαλύψετε τη διαφθορά ενός μεγιστάνα της Silicon Valley, που κάνει κατάχρηση των τεχνολογικών πόρων του εις βάρος των πολιτών.
Τα μέσα που χρησιμοποιεί είναι επίσης αυτά που θα εκμεταλλευτείτε με τη σειρά σας προς αντιστροφή των όρων. Δηλαδή το λειτουργικό σύστημα ctOS (city operating system) που διαχειρίζεται τις υποδομές της πόλης, και το μικρότερο αδελφάκι του για προσωπικούς υπολογιστές, το HAUM (home). Δεν μπορείτε να πείτε, από δημιουργικότητα καλά πάμε… Οι προγραμματιστές όμως έβαλαν και μία γερή δόση ξεκαρδιστικού χιούμορ, τόσο στον τρόπο εκτέλεσης κάποιων αποστολών, όσο και στους διαλόγους με τα υπόλοιπα μέλη της DedSec!
The Matrix has you
Το πρώτο Watch Dogs, αν και εκπληκτικό παιχνίδι, δεν είχε ξεκάθαρη ταυτότητα. Ήταν λίγο από Mafia, λίγο από Matrix, λίγο από GTA, λίγο από Sleeping Dogs… Το Watch Dogs 2 έχει πάρει πλέον συγκεκριμένη κατεύθυνση. Αφήνει πίσω του την τραγική ιστορία του Aiden Pearce, και συστήνει ένα πιο κλασσικό πρότυπο hacker, με τον οποίο μπορούμε όλοι να ταυτιστούμε πιο εύκολα. Γενικά κυριαρχεί το hacktivism (hacking-activism) δηλαδή οι δραστηριότητες ενός hacker, με σκοπό να αποκαλύψει παράνομες ενέργειες στο Internet από άτομα που καταφέρνουν να κρύβονται / ξεφεύγουν από τις αρχές.
Ένα ακόμα στοιχείο που κάνει την ιδέα του παιχνιδιού καλύτερη, είναι η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας στον πραγματικό κόσμο. Σήμερα κυριαρχούν έννοιες που μόλις πριν από λίγα χρόνια, όταν κυκλοφόρησε το πρώτο παιχνίδι, ήταν ακόμα στο παρασκήνιο. Το Internet of Things και οι Smart Cities μεταφέρονται όλο και περισσότερο από δοκιμαστικό σε εμπορικό επίπεδο. Το Watch Dogs 2 έχει χρησιμοποιήσει με πολύ έξυπνο τρόπο τα παραπάνω ως περιτύλιγμα για το σενάριο του, έτσι ώστε η διαχωριστική γραμμή μεταξύ science και fiction να είναι σχεδόν άφαντη. Άλλωστε αυτή είναι η μαγεία του sci-fi, η σκέψη πως αυτό που βλέπουμε θα μπορούσε όντως να είναι αληθινό!
Gameplay
Οι βασικοί μηχανισμοί του gameplay δεν έχουν αλλάξει από το πρώτο παιχνίδι, οπότε αν είχατε ασχοληθεί μαζί του δεν θα δυσκολευτείτε να μπείτε ξανά στο κλίμα. Για τους υπόλοιπους ισχύει το ίδιο, αφού η λογική είναι παρόμοια με αυτή των περισσοτέρων open world τίτλων του είδους. Πάντως για να μην ξεκινήσετε «στα τυφλά», εμείς ετοιμάσαμε και έναν οδηγό επιβίωσης για πάρτη σας! Χειρίζεστε τον Marcus σε προοπτική 3ου προσώπου, ο οποίος κινείται σχεδόν απρόσκοπτα μέσα στην πόλη. Είναι βλέπετε γνώστης του παρκούρ, και παρ’όλο που δεν έχει τις ικανότητες ενός ασασίνου, θα τον δείτε να εκτελεί κάποια εντυπωσιακά ακροβατικά.
Σε γενικές γραμμές οι εχθροί που θα συναντήσετε είναι σεκιουριτάδες (rent-a-cops, που λέμε στο χωριό), αφού αν φτάσετε στο σημείο να σας κυνηγήσει η κανονική αστυνομία, κάτι έχετε κάνει στραβά. Έτσι το οπλοστάσιο σας περιλαμβάνει εξ ίσου αναισθητικά και θανάσιμα όπλα, ενώ οι melee επιθέσεις πραγματοποιούνται με ένα εντυπωσιακό «street» γκατζετάκι, δηλαδή ένα μικρό βαρύ αντικείμενο δεμένο σε χοντρό κορδόνι. Οι επιλογές αντιμετώπισης τους είναι με stealth, με σφαίρες, ή εναλλακτικά να τους αποφύγετε εντελώς. Αυτό γίνεται χρησιμοποιώντας τη διαθέσιμη τεχνολογία, όπως ο απομακρυσμένος έλεγχος καμερών, κινητών και υπολογιστών, αλλά και τα δικά σας gadgets. Αυτά περιλαμβάνουν ένα μικρό δίτροχο (Segway) και ένα drone, τα οποία είναι τηλεκατευθυνόμενα, και σας δίνουν πρόσβαση σε τερματικά όπου χρειάζεται φυσική πρόσβαση. Μάλιστα μπορούν να μεταφέρουν αναισθησιογόνα ή εκρηκτικά πυρομαχικά, μειώνοντας ακόμα περισσότερο την ανάγκη της παρουσίας του Marcus σε κάθε αποστολή.
Τα hacking minigames είναι οπωσδήποτε βελτιωμένα στο Watch Dogs 2 συγκριτικά με το πρώτο παιχνίδι. Ο τύπος των γρίφων είναι ίδιος, αλλά αντί να εκτυλίσσονται σε ένα στείρο εικονικό περιβάλλον, τώρα βρίσκονται στις in-game περιοχές, π.χ. «απλωμένα» στους ορόφους και στα επιμέρους δωμάτια ενός κτιρίου. Έτσι γίνεται πολύ πιο ενδιαφέρουσα και διασκεδαστική η επίλυση τους. Μερικά είδη hacking είναι όμως διαφορετικά, απαιτώντας να παραμένετε για κάμποση ώρα σε ένα χώρο, ή να ακολουθείτε από κοντά κάποιο όχημα. Μια που λέμε για οχήματα, το Watch Dogs 2 μας επιφύλασσε και μία πολύ ευχάριστη έκπληξη. Ο χειρισμός κατά την οδήγηση είναι τόσο καλός, που ανταγωνίζεται «στα ίσα» ακόμα και τα κατ’εξοχήν driving games! Το κάθε αυτοκίνητο, μοτοσικλέτα, φορτηγό, κτλ έχει τη δική του μοναδική αίσθηση πίσω από το τιμόνι, διαφορετικό κράτημα και επιτάχυνση, ενώ για πρώτη φορά έχουμε δει τόσο ρεαλιστική συμπεριφορά στις ανηφόρες (και στις κατηφόρες αντίστοιχα).
Συμβαδίζοντας με το κλίμα του παιχνιδιού (αλλά και της εποχής) αντί για πόντους εμπειρίας συγκεντρώνετε followers στα social media! Με την επιτυχή εκτέλεση κάθε αποστολής, κερδίζετε επίσης πόντους έρευνας. Με αυτούς ξεκλειδώνετε νέες ικανότητες, που κάνουν τις διαδικασίες hacking πιο βατές, αλλά επίσης σας δίνουν περισσότερο έλεγχο στα διασυνδεδεμένα συστήματα της πόλης. Δυστυχώς τα περισσότερα abilities απαιτούν να συγκεντρώνετε και κάποια ειδικά αντικείμενα σε συγκεκριμένες περιοχές, για να τα ξεκλειδώσετε. Δεν είναι κάτι που βλέπουμε για πρώτη φορά σε παιχνίδια, αλλά συνήθως γίνεται για λίγα εξεζητημένα abilities, όχι για το μεγαλύτερο ποσοστό τους. Οπωσδήποτε μεγάλο «μείον»… Τουλάχιστον πρόκειται απλά για βοηθήματα, και όχι για κάτι που χρειάζεστε ώστε να ολοκληρώσετε το παιχνίδι.
Το in-game interface δεν είναι ένα βαρετό μενού, αλλά ένα smartphone, όπου η κάθε λειτουργία απεικονίζεται ως app. Μάλιστα είναι εφοδιασμένο με κάμερες, εμπρός και πίσω, ώστε να τραβάτε φωτογραφίες και σέλφι. Ως δευτερεύουσες δραστηριότητες υπάρχουν οι multiplayer αποστολές, που δεν ανήκουν σε αυτόνομο mode, αλλά είναι πλήρως ενσωματωμένες στο βασικό παιχνίδι. Ανήκουν σε 3 διαφορετικές κατηγορίες, το online co-op, το bounty hunter, όπου είστε ο κυνηγός επικηρυγμένων ή ο στόχος, και το hacking invasion, προσπαθώντας να κλέψετε τα δεδομένα ενός άλλου παίκτη, και άλλοτε να εντοπίσετε ποιος κλέβει τα δικά σας.
Γραφικά
Ενώ το πρώτο Watch Dogs εξελισσόταν στο Σικάγο, το δεύτερο διαδραματίζεται στο Σαν Φρανσίσκο. Είναι σίγουρα μία πιο όμορφη περιοχή, αφού βρίσκεται στο ζεστό κλίμα της Καλιφόρνια, και στο παιχνίδι απεικονίζονται πολλά χαρακτηριστικά σημεία, όπως οι λόφοι μέσα στην πόλη όπου ανεβοκατεβαίνουν τα τραμ, η επιβλητική γέφυρα, τα παραλιακά τουριστικά μέρη της Bay Area, κ.ά. Τα γραφικά είναι βελτιστοποιημένα για ανάλυση 4K, τουλάχιστον στο PC και στο PS4 Pro.
Σε γενικές γραμμές τα textures είναι αρκετά λεπτομερή, ενώ εντυπωσιακός είναι ο φωτισμός, που απεικονίζει με ακρίβεια το χρώμα και την ένταση του ήλιου σε κάθε χρονική φάση της μέρας. Ο δε χάρτης είναι τεράστιος, και αντάξιος κάθε αξιοσέβαστου open world game, τόσο δηλαδή που είναι πρακτικά αδύνατο να μετακινείστε χωρίς όχημα. Επίσης, πρόκειται για την πιο ζωντανή πόλη που έχουμε δει σε τέτοιου είδους τίτλους, με τεράστια ποικιλία στις random αλληλεπιδράσεις μεταξύ των ανθρώπων στο δρόμο!
Who let the dogs out?
No brainer, εδώ… Με έναν απέραντο χάρτη του όμορφου Σαν Φρανσίσκο προς εξερεύνηση, με άπειρες ευκαιρίες για hacking συσκευών και trolling πολιτών, και με την ευκαιρία να γνωρίσετε -έστω και επιφανειακά- τον κόσμο των hacktivists, η φετινή συλλογή σας θα είναι φτωχή χωρίς το Watch Dogs 2! Και φυσικά η Ubisoft έχει υποσχεθεί μπόλικο περιεχόμενο στο μέλλον μέσω DLC και του γνωστού πλέον season pass.
Ανάπτυξη: Ubisoft Montreal Έκδοση: Ubisoft Διάθεση: CD Media
The Good
- Αχανής κόσμος ενός καλοσχεδιασμένου Σαν Φρανσίσκο . Εξαιρετικός χειρισμός στην οδήγηση . Ανεξάντλητες ευκαιρίες για hacking . Απρόσκοπτα ενσωματωμένο multiplayer . Cool gadgets που βοηθούν στις αποστολές . Ενδιαφέροντες χαρακτήρες και χιουμοριστικοί διάλογοι
The Bad
- Σοβαροί περιορισμοί στην απόκτηση νέων abilities . Ο χειρισμός του Marcus δεν είναι πάντα ακριβής
-
ΓΡΑΦΙΚΑ
-
ΗΧΟΣ
-
GAMEPLAY
-
ΑΝΤΟΧΗ