Η σημερινή είναι ακόμα μια ιστορική μέρα για το World of Warcraft αφού κυκλοφορεί, βλέπεις, το τέταρτο expansion για τον δημοφιλέστερο τίτλο MMORPG στην ιστορία του gaming. Τέσσερα expansions σε οκτώ χρόνια ζωής ή αν προτιμάς ένα κάθε δύο χρόνια για ένα παιχνίδι που ξέφυγε από τα στενά πλαίσια των videogames και ενσωματώθηκε στη γενικότερη ποπ κουλτούρα, αποκτώντας τεράστιο αριθμό συνδρομητών και φίλων σε κάθε γωνία του κόσμου.
Με την ευκαιρία, έλα να σου θυμίσουμε ορισμένα πραγματάκια για το παιχνίδι που έφαγε τα απογεύματα εκατομμυρίων πιτσιρικάδων –και όχι μόνο…
Πέφτει; Το WoW;
Αυτό που θα διαβάσεις αν τριγυρίσεις στα ίντερνετζ είναι πως το World of Warcraft πέφτει. Ισχύει, δεν λέμε, όμως για να καταλάβεις το μέγεθος του παιχνιδιού, σκέψου ότι φέτος τον Αύγουστο μετρούσε 9,1 εκατ. συνδρομητές (στο παρελθόν είχε φτάσει και τα 12 εκατ. κατέχοντας και το σχετικό ρεκόρ Guinness). Πρόσεξε: όχι παίκτες γενικά και αόριστα αλλά συνδρομητές που τα «σπρώχνουν» σταθερά κάθε μήνα. Άρα ακόμα και τώρα πρόκειται για ένα τρομερά δημοφιλές παιχνίδι με απίστευτα πολύ κόσμο και βέβαια μια εταιρεία από πίσω που το στηρίζει διαρκώς και εμπράκτως. Οπότε όχι, το WoW ούτε πεθαίνει, ούτε κλείνει. Έχει πολλά ψωμιά να φάει ακόμα.
[box_success]Αρκετοί σελέμπριτις έχουν παραδεχτεί τη σχέση τους με το WoW. Ανάμεσά τους η Τζένα Τζέιμσον, ο Μακόλεϊ Κάλκιν, η Μίλα Κούνις, ο Όζι Όζμπουρν, ο Βιν Ντίζελ και η Κάμερον Ντίαζ![/box_success]
World of Warcraft λοιπόν. Ο ειδικός Τύπος έπαθε πλάκα μαζί του. Ο ολοζώντανος κόσμος του, το φιλικό προς τον παίκτη (αλλά χωρίς να επηρεάζει αρνητικά το βάθος στο gameplay) interface, τα πάμπολλα quests και η επένδυση στο end-game περιεχόμενο με την ύπαρξη των Guilds ήταν τα στοιχεία που τρέλαναν και το κοινό, αναδεικνύοντας τον τίτλο της Blizzard σε εκείνον με τις περισσότερες πωλήσεις στα PC τα έτη 2005 και 2006 και εκτοξεύοντας τον αριθμό των συνδρομητών του στα 10 εκατομμύρια, μόλις τέσσερα χρόνια μετά το λανσάρισμά του. Καλά δεν θες να ξέρεις για βραβεία… Η τροπαιοθήκη της Blizzard πρέπει να ‘ναι μεγαλύτερη κι απ’ αυτή της Ρεάλ Μαδρίτης…
Οι πλούσιοι άνεργοι Κινέζοι
Με τη γιγάντωση του WoW, γνώρισε άνθιση και το παρεμπόριο in-game αγαθών και αντικειμένων μέσω διαδικτύου! Ολόκληρες φάμπρικες στήθηκαν σε χώρες της ανατολικής Ασίας οι οποίες στρατολογούσαν –και εξακολουθούν να το κάνουν ακόμα δηλαδή- άτομα νεαρής ηλικίας προκειμένου να παράγουν για λογαριασμό τους gold (τη νομισματική μονάδα του παιχνιδιού) που αργότερα οι ίδιες «έσπρωχναν» στο eBay ή άλλα sites, έναντι φυσικά πραγματικών χρημάτων! Το ίδιο ισχύει και για ολόκληρους λογαριασμούς: βαριέσαι και δεν «ψήνεσαι» να 90ρίσεις τον χαρακτήρα σου ξεκινώντας απ’ το μηδέν; Βρες κάποιον που να πουλάει τον λογαριασμό του, αγόρασέ τον και «καθάρισες»! Χαμός γίνεται στο ίντερνετ.
Κι όμως, αυτό που τώρα εκατομμύρια κόσμου απολαμβάνουν και κάθε λογής αναλυτής, συντάκτης ή ανταγωνιστής ακόμα παραδέχεται, στην αρχή άκουσε τα… σχολιανά του και όχι άδικα. Lag, ατελείωτες ουρές αναμονής, bugs, κρασαρίσματα και άλλα τέτοια ωραία προκάλεσαν τεράστια προβλήματα στη Blizzard τις πρώτες εβδομάδες του WoW στην αγορά. Γρήγορα όμως όλα τους ξεπεράστηκαν, το παιχνίδι πήρε την ανιούσα και τα υπόλοιπα είναι ιστορία.
Ένας κόσμος σε αριθμούς
[arrowlist]
- 1 στους 5 παίκτες είναι γένους θηλυκού.
- 17,36 εκατ. είναι οι πωλήσεις του WoW και των τριών πρώτων expansions του.
- 23 ώρες κατά μ.ο. παίζει WoW ο μέσος Αμερικανός παίκτης.
- 150 άτομα χρειάστηκαν για να δημιουργηθεί το WoW αρχικά.
- $800 εκατ. φέρνουν ετησίως στη Blizzard οι παίκτες του WoW σε Ευρώπη και ΗΠΑ.
- £5.000 έδωσε κάποιος για να αποκτήσει έναν «τελικιασμένο» λογαριασμό το 2007.
- 13.000 servers απαιτούνται για τις ανάγκες των παικτών σε όλο τον κόσμο.
- $136.986 κόστιζαν ημερησίως πριν από κάνα χρόνο οι servers του WoW.
[/arrowlist]