To Xbox One είχε θα λέγαμε ένα μέτριο ξεκίνημα σε επίπεδο πωλήσεων, προβληματίζοντας έντονα τους υπευθύνους της Microsoft, οι οποίοι ήλπιζαν σε πολύ καλύτερα αποτελέσματα. Η αρχική στρατηγική να λανσαριστεί το Xbox One ως ένα all-around home entertainment system (που παίζει ΚΑΙ games), είχε σίγουρα αρνητικό αντίκτυπο σε μία μεγάλη μερίδα των hardcore gamers. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το συντριπτικό ποσοστό της συγκεκριμένης κατηγορίας παικτών να στραφεί προς την πλευρά του PlayStation 4, καθώς η Sony πέτυχε να περάσει στις συνειδήσεις τους ότι το PS4 είναι ένα μηχάνημα αποκλειστικά για gaming.
Αναμφίβολα, μία από τις βασικές αιτίες που το Xbox One έχασε πολύτιμο έδαφος έναντι του κύριου ανταγωνιστή του, ήταν ότι οι καταναλωτές μπορούσαν να το αποκτήσουν μόνο μαζί με τον σένσορα Kinect. Όπως είναι λογικό, ο συνδυασμός του Xbox One με το Kinect ανέβαζε κατακόρυφα τη τιμή του συστήματος, με αποτέλεσμα αυτό να πωλείται στην αγορά με τιμή στα 499 δολάρια. Αντίθετα, η Sony έριξε στη μάχη το PlayStation 4 με τιμή στα 399 δολάρια, μία κίνηση «ματ» που αμέσως κέρδισε τις καρδιές των καταναλωτών. Ωστόσο, η Microsoft έμαθε από τα λάθη της και αφού πρώτα αφουγκράστηκε τις απαιτήσεις των φανατικών φίλων του Xbox, αποφάσισε να πράξει το «αυτονόητο» και να κυκλοφορήσει μία δεύτερη, πιο οικονομική έκδοση του Xbox One, χωρίς την ύπαρξη του Kinect. Το Kinect-less πακέτο του Xbox One που πρωτοεμφανίστηκε στην αμερικανική αγορά το Μάιο στοίχιζε 399 δολάρια (δηλαδή 100 δολάρια λιγότερο από την Kinect version) και αμέσως τράβηξε τη προσοχή του καταναλωτικού κοινού. Αυτή η κίνηση τελικά απέδωσε καρπούς, καθώς σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, οι πωλήσεις του Xbox One μέσα στον Ιούνιο υπερδιπλασιάστηκαν σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα!
Η αποδέσμευση του Kinect από το Xbox One είχε και ένα ακόμη πρόσθετο όφελος, καθώς ουσιαστικά έλυσε τα χέρια των game developers, οι οποίοι πλέον μπορούν να αναπτύσσουν τους τίτλους τους πιο ελεύθερα και χωρίς να έχουν στο πίσω μέρος του μυαλού τους ότι θα πρέπει να εφευρίσκουν συνεχώς τρόπους για να εκμεταλλευτούν έναν σένσορα, ο οποίος μέχρι στιγμής φαίνεται ότι δεν τραβάει. Αν και ακόμη δεν έχουν ανακοινωθεί επίσημα νούμερα, το Xbox One δείχνει να ανακάμπτει στην αμερικανική αγορά ύστερα από πολύ καιρό. Σε επίπεδο συνολικών πωλήσεων, αυτή τη στιγμή το PlayStation 4 έχει ξεπεράσει τις 7 εκατομμύρια μονάδες παγκοσμίως με τη κονσόλα της Microsoft να έπεται με 3 εκατομμύρια units. Λέτε αυτή να είναι η αρχή για τη μεγάλη αντεπίθεση της Microsoft; Το μέλλον θα δείξει…
1 Σχόλιο
Πέφτουμε απ’ τα σύννεφα, ε; Μα ήταν ηλίου φαεινότερο πως το Kinect απλά εμπόδιζε το Xbox να τα πάει καλύτερα. Δεν ξέρω πόσο καλύτερα, όμως αφ’ ενός ήταν ένα έξτρα βάρος $100 (που μεταφράζεται σε δυο παιχνιδάκια μεσ’ στο νερό) και αφ’ ετέρου δεν προσέφερε ΤΙ-ΠΟ-ΤΑ μα ΤΙ-ΠΟ-ΤΑ απολύτως στο σύστημα, στην εταιρεία, στην εμπειρία, στον παίκτη γενικότερα. Να ζήσουμε να (μην) το θυμόμαστε.